BRENDIRANJE U 2022: Ovih 6 trendova će dominirati dizajnom u novoj godini
Foto: Promo

Trendovi i brendovi

BRENDIRANJE U 2022: Ovih 6 trendova će dominirati dizajnom u novoj godini

Edukacija -

Iako brendiranje nije omeđeno vremenom, jer unapređivanje brenda u skladu sa njegovim vrednostima i ustanovljenim vizuelnim identitetom traje, postoje određeni trendovi koji oblikuju taj proces. Oni utiču na stare, a definišu nove brendove koji se pojavljuju na tržištu.

Navikli smo da su ekološki brendovi uvek zeleni, da ženski proizvodi imaju nežnu tipografiju i najčešće dominiraju nijanse ružičaste boje, ali te pretpostavke su promenljive. Zato dizajneri prate trendove koje diktira tržište i prilagođavaju im se. Sajt 99Design, koji je i zajednica i mesto okupljanja dizajnera širom sveta, kreirao je listu trendova koji se očekuju u brendiranju sledeće godine.

Ekološki brendovi više neće tako izgledati

Ekološki brendovi više neće imati ekološku estetiku. To je siguran znak da ekologija, kao i sve kompanije koje se bave održivim razvojem i podizanjem svesti o zdravoj životnoj sredini, postaju deo glavne struje. To znači da ljudima ekološke brige više nisu novost, pa na njih nije neophodno na poseban način skretati pažnju. Jednostavno rečeno – polako svi brendovi ulaze u tranziciju ka održivosti.

Pomeranje granica

Brendovi doskoro nisu bili toliko hrabri da istupaju sa inovativnim idejama ili identitetom koji nije u skladu sa onim što tržište možda od njih očekuje. Međutim, 2022. godina stavlja tačku na očekivanja i pomera granice. To znači da će u dizajnu dominirati više boja, nova tipografija, nestandardni formati i razbacani fontovi, koji privlače i zadržavaju pažnju.

Lično brendiranje

Sve je više frilensera na domaćem tržištu, pa ima mnogo smisla govoriti i o brendiranju pojedinaca, pa i zaposlenih koji funkcionišu kao eksterni kadar. Naredna godina donosi monograme kao najbolji način pozicioniranja identiteta na tržištu. Čak i ako nemate svoj brend, možete kreirati logotip, koji ćete smestiti u potpis mejla, a inicijali predstavljeni na kreativan način mogu privući željenu pažnju.

Linijski crteži

Pojedini brendovi žele da ukažu na činjenicu da se bave suštinom, a da manje pažnje obraćaju na eksterni identitet. Oni se najčešće opredeljuju za jednostavno brendiranje, koje će poslati takvu poruku i koje ostavlja utisak da je dizajn jednostavno naškraban za nekoliko minuta. Rešenja ove vrste mogu biti dopadljivi linijski crteži, ili rukom pisan tekst koji će pokazati autentičnost, jednostavnost, ali i neizostavno privući pažnju potencijalnih korisnika.

Lepota svakodnevice

Jedan od glavnih efekata pandemije, i u vezi sa time su mnogi ljudi širom sveta slaglasni, jeste činjenica da smo se velikim delom vratili životnim temama, svakodnevici i počeli smo da obraćamo pažnju na lepotu sveta koji nas okružuje. Zato ćete često viđati ilustrovane elemente prirode ili opipljivih proizvoda koji nas vraćaju sebi i stvaraju utisak topline i udobnosti. U 2022. ćete sigurno tražiti inspiraciju u svetu oko sebe.

Lepota imaginacije

Sa druge strane svakodnevice i prirode imamo sveprisutnu digitalizaciju i futurizam kome težimo. Brendovi žele da postanu moderni pa se kreću u pravcu tehnologije. Zato će u 2022. godini dominirati „neonske“ boje i fontovi koji su dovoljno prilagodljivi da ostanu u trendu i u narednoj deceniji. Još jedan zanimljiv pravac je i retro-futurizam, koji zapravo predstavlja viziju budućnosti kakva je postojala pedesetih godina dvadesetoga veka.

Naučite kako da primenite trendove

Iako će svi radovi u okviru navedenih trendova obeležiti posao dizajnera, ako nemate bazično poznavanje posla, možete ih čitati u nedogled, a da naprosto ne znate odakle da počnete i kako da ih primenite. Zato, ne gubite vreme na kratkim kursevima koji će vam dati polovična znanja. Neophodno je da ozbiljno shvatite poduhvat koji je pred vama i da se posvetite svojoj novoj karijeri na ispravan način. Stoga, uložite godinu dana u svoje profesionalno usavršavanje i napravite korak ka poslu kakav ste oduvek sanjali. Upišite obuku za grafičkog dizajnera i izgradite karijeru kakvoj težite.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track