„SOCIAL LISTENING”: Šta je i kako vam može pomoći pri istraživanju
Foto: Promo

Društvene mreže za poslovanje

„SOCIAL LISTENING”: Šta je i kako vam može pomoći pri istraživanju

Edukacija -

Istraživanje se može posmatrati kao prvi korak u procesu odlučivanja o bilo čemu u životu. Želite da promenite vrstu kafe koju pijete: istražite koje sve kafe postoje i koje koristi donose; želite da promenite frizera: raspitajte se o salonima u vašem kraju i informišite se o tehnici i zadovoljstvu klijenata; želite da promenite posao: saznajte koje kompanije odgovaraju vašim profesionalnim ciljevima i iskustvu, pre nego što pošaljete radnu biografiju.

Za brendove je istraživanje obavezan korak u poslovanju. U prethodnih desetak godina pojavio se veliki broj softvera koji nude napredno istraživanje tržišta.

IT Academy
foto: Promo

Reč je o takozvanim „social listening” kanalima, koji postaju jedan od osnovnih alata u digitalnom marketingu, a o kojima bi trebalo da se informišete ako želite da se bavite tim poslom.

Šta je „social listening”?

Iako sâm naziv zvuči zlokobno, ne radi se o realnom prisluškivanju i slušanju ljudi. Reč je, zapravo, o konstantnom praćenju trendova na društvenim mrežama i kanalima komunikacije na kojima se okupljaju različite zajednice ljudi koje su relevantne za vaš biznis.

IT Academy
foto: Promo

Kako „social listening” funkcioniše i koji se alati koriste u ove svrhe?

Platforme koje služe za social listening vam, nakon unetih ključnih reči, prikazuju sve relevantne rezultate i metričke pokazatelje koji se vezuju za tu temu. Na osnovu ovih podataka možete zaključiti kakvo je raspoloženje javnosti i na koji način – pozitivno ili negativno – gledaju na to o čemu govorite i što je predmet vašeg interesovanja.

IT Academy
foto: Promo

Među popularnim alatima koji se mogu koristiti u svrhe „osluškivanja” su Awario, Brand24 ili Brandwatch.

Naučite kako da reagujete na rezultate

Rezultati sa platformi za social listening nisu uvek sjajni, pa je neophodno ovladati veštinama koje će vam pomoći da reagujete kada dobijete lošu vest ili znak da nešto nije u redu. Da biste u tome bili uspešni, neophodno je da uložite vreme u edukaciju. Nekoliko meseci na kursu vam neće dati sveobuhvatno znanje koje pozicija zahteva. Važno je da ozbiljno shvatite period usavršavanja i da posvetite bar godinu dana ovladavanju svim veštinama, tehnikama i alatima koji će vam biti značajni u poslu.

IT Academy
foto: Promo

Upišite sertifikovanu obuku za marketing na internetu i naučite sve što je potrebno za početak karijere u svetu društvenih mreža.,

Promo

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track