SAVETI ZA POČETNIKE U BRENDIRANJU: 6 koraka u inicijalnom brendiranju vaše firme
Foto: Tim Edukacija

Ključni elementi dobrog brendiranja

SAVETI ZA POČETNIKE U BRENDIRANJU: 6 koraka u inicijalnom brendiranju vaše firme

Edukacija -

Svakom brendu je potrebna kvalitetna podrška kako bi postao prepoznatljiv na tržištu. Kada se jednom uradi kako treba, kvalitetno brendiranje se odražava na sve druge segmente komunikacije, pa se tako obezbeđuje konzistentnost i doslednost firme.

Stvoriti potpuno nov brend od nule nije jednostavno. Za svaki novi brend koraci koji će na početku biti učinjeni mogu biti ključni za privlačenje klijenata prilikom prodora na tržište. Zato, bilo da imate svoju firmu ili upravljate reputacijom klijenta, pratite osnovne korake u kreiranju brenda.

Razumejte svrhu i ciljeve

edukacija
foto: Tim Edukacija

Za početak, neophodno je dobro istražiti poslovnu stranu konkretnog brenda. To znači da ćete temeljno istražiti sa kojim razlogom je nastala kompanija, koje motive su imali oni koji su je razvijali i koje ciljeve ima sadašnje rukovodstvo. Svest o ovim aspektima biće vam neophodna da biste utvrdili niz karakteristika svakog brenda. One će kasnije odrediti i tip brenda i mnoge druge elemente.

Dakle, pre svega se zapitajte koja je svrha vašeg brenda i koji viši cilj ispunjava svojim postojanjem na tržištu.

Ustanovite vizuelni imidž

Gotovo svako na svetu zna šta je Koka-Kola i prepoznaje njen logotip. Slično i bez teksta svako identifikuje logo brenda Najki. To znači da ove kompanije imaju dobro izgrađen imidž, odnosno prepoznatljivu sliku koju ljudi imaju o njima.

edukacija
foto: Tim Edukacija

Zato je neophodno da i sami kreirate vizuelni identitet koji najviše odgovara ciljevima koje želite da postignete. U saradnji sa dizajnerima morate promišljeno odrediti boje, usaglasiti se u vezi sa logotipom i fontovima nove slike koju ćete predstavljati javnosti. Primera radi, ako ste ekološki orijentisan brend, vrlo je verovatno da ćete koristiti pastelnu zelenu, dok ćete kao firma za brzu hranu radije izabrati crvenu boju.

Izgradite ličnost brenda

Kada bi vaš brend bio ličnost, kakva bi osoba bio? Dodelite brendu ljudske osobine i učinite ga toplim i primamljivim, kako bi se što više ljudi sa njim povezalo. Kao i svaki čovek, neophodno je da i brend ima svoje vrednosti, da se zalaže za određene ciljeve i da komunicira na određeni način.

Zato je važno da mu dodelite i osobine i, primera radi, razmislite da li je odvažan i hrabar ili oprezan i proračunat. Sve to ćete ustanoviti ako se ponovo osvrnete na osnovnu svrhu sa kojom je kompanija kreirana.

edukacija
foto: Tim Edukacija

Koji ton ima brend?

Ton komunikacije je nešto što će ljudi lako prepoznati i sa čim će se brzo identifikovati. Neki brendovi im se obraćaju prijateljski, kao na primer Ikea, dok neki drugi imaju prilično uštogljen nastup, u zavisnosti od proizvoda koji prodaju. Ton komunikacije pre svega zavisi od toga sa kim komunicirate, pa u skladu sa time definišite kakav ton želite da koristite pri obraćanju i kako želite da vas ljudi zapamte kada o vama prvi put budu čuli ili pročitali.

Dobro istražite ko je vaša publika

Vaša publika je osnovni parametar prema kome morate upravljati svoju komunikaciju. Iako vaš brend ima određenu ličnost, neophodno je da ona odgovara senzibilitetu ciljne grupe i njihovim očekivanjima. Zato istražite kako se oni ponašaju, koje kanale komunikacije koriste, kakvim ljudima se okružuju, u šta veruju, šta čitaju i, što je možda najbitnije, sa kakvim se izazovima susreću a da ih vi potencijalno možete rešiti.

Istražite konkurenciju

I konačno, jasno je da morate znati sa kim se takmičite i ko vam je glavna konkurencija. Kako oni komuniciraju, koje su ključne poruke koje šalju, kakav ton obraćanja koriste i kakvim se trikovima služe da bi privukli pažnju ciljne grupe? Imajte uvek na radaru glavne konkurente, jer će vam često od njih zavisiti i uspeh kampanja koje kreirate.

edukacija
foto: Tim Edukacija

Kreiranjem ličnosti brenda i uspostavljanjem imidža zajednički se bave sektor za marketing i eksperti za dizajn. Kreirati ceo proces iz početka, od istraživanja tržišta, preko definisanja ciljne grupe i konkurencije nije lako. Ipak, uz upotrebljiva znanja i podršku alata, sve je moguće. Da biste se uspešno bavili ovim poslom, morate raditi na razvoju kombinacije kreativnih i poslovnih veština.

Tim Edukacija

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track