IZBEGNITE POČETNIČKE GREŠKE U DIZAJNU KORISNIČKOG ISKUSTVA: Ovo je 5 najčešćih grešaka koje prave UX dizajneri
Foto: Tim Edukacija

Saveti za buduće UX dizajnere

IZBEGNITE POČETNIČKE GREŠKE U DIZAJNU KORISNIČKOG ISKUSTVA: Ovo je 5 najčešćih grešaka koje prave UX dizajneri

Edukacija -

Praćenje korisničkog iskustva jedan je od najvažnijih segmenata kreiranja kvalitetnog sadržaja za sajtove, razvoja aplikacija, pa i čitavih web prezentacija. Taj zadatak je u opisu posla web dizajnera, ili kako se sve češće u oglasima naziva – UX dizajnera (dizajnera za korisničko iskustvo).

Međutim, ni eksperti nisu savršeni i često prave greške tako što upadaju u uobičajene zamke. Ako se opredelite da i sami krenete putem UX dizajna, važno je da imate na umu te potencijalne pretnje i da izbegnete greške koje svi ostali prave.

Pročitajte sledeću listu grešaka i savete i pripremite se za posao koji je pred vama.

Dizajn za dizajnere

Edukacija
foto: Tim Edukacija

Dizajnere će, prirodno, uvek privući ideja koja je estetski najzanimljivija i koja se čini atraktivnom njima samima. To je deo njihove prirode, pa će tako uvek prvo primetiti radove koji ispunjavaju taj kriterijum.

Međutim, kada je reč o web projektima, činjenica je da dizajner nije u središtu pažnje. Zato je neophodno da se uvek krene od definicije ciljne grupe i njihovog problema, odnosno od izazova sa kojima se suočava. Tek kada razumete ovaj problem, moći ćete da kreirate rešenja koja su prihvatljiva svim vašim korisnicima.

Zanemarivanje publike

Kada definišete svoju ciljnu grupu, važno je da sve odluke koje budete sprovodili zasnivate na podacima kojima raspolažete i na testiranju. Ukoliko pretpostavljate da će se ciljnoj grupi nešto svideti, ta pretpostavka može da vas odvede u pogrešnom smeru. Bez odgovarajućih dokaza i istraživanja koja će potkrepiti vašu ideju, nemojte donositi konačne odluke.

Zato, pre nego što lansirate uslugu ili proizvod na kojem radite, pokušajte da pratite ponašanje korisnika i publike u fazi testiranja. Tako ćete ustanoviti kako reaguju na vaše rešenje, da li ono odgovara na njihove potrebe i kako možete da ga unapredite.

Izbor prve ideje

Edukacija
foto: Tim Edukacija

U grafičkom dizajnu se često dešava da prva ideja koja se kreativcu javi prilikom razmišljanja o izazovu koji je pred njim zapravo bude i najbolja. Kada to saznanje prenesete i na dizajniranje korisničkog iskustva, to postaje navika.

Međutim, u web dizajnu i kreiranju kvalitetnog iskustva za korisnike u pitanju je najčešće pogrešna navika. Uglavnom su prve ideje instinktivne i ne pokrivaju sva istraživanja i analize koje su potrebne da biste odgovorili na potrebe ciljne grupe. Zato izložite tu ideju testiranjima i probi kako biste bili sigurni da je to zaista najbolji put. Ustanovićete i sami da u najvećem broju slučajeva prva zamisao nije pravo rešenje.

Zaboravljanje problema korisnika

Svaki korak koji pravite prilikom dizajniranja web rešenja za korisnike ima za cilj da odgovori na određenu potrebu ciljne grupe, odnosno da reši neki problem koji publika ima i sa kojim se suočava svakoga dana.

Kada se upletete u proces kreiranja sajta, aplikacije ili softvera koji je pred vama, može se desiti da to ispustite iz vida. Povešće vas potreba da napravite dopadljiv i atraktivan proizvod koji ostavlja dobar utisak. Tada ćete smetnuti sa uma funkcionalnost i važnost korisnosti sistema koji pravite. Zato se potrudite da sebe redovno podsećate na svrhu svog rada.

Ne proveravate pretpostavke

Edukacija
foto: Tim Edukacija

U redu je da nešto pretpostavljate. To je potpuno prirodan deo procesa i često će se dešavati da su pretpostavke tačne. Ovo je naročito slučaj kada su u pitanju univerzalni potezi i istine koje su nam bliske.

Međutim, intuicija ne bi smela da vas zavara pružanjem osećaja da unapred znate svaki korak koji će korisnici napraviti, a vi omogućiti. Izazivajte svoje pretpostavke na svakom koraku, kako biste osigurali najbolji mogući proizvod. Za to je ključna saradnja sa većim brojem ljudi koji imaju kredibilitet i mogu da vam pomognu.

Naučite kako da kreirate kvalitetno korisničko iskustvo

Sada znate koje greške treba da izbegavate i to je dobar početak. Međutim, u pitanju je samo mali deo celog procesa kreiranja kvalitetnog korisničkog iskustva. Da biste bili dobri u ovom poslu, neophodno je mnogo više znanja i iskustva. Veštinama za posao UX dizajnera ne možete ovladati za samo nekoliko meseci na nekom kursu. Posvetite se tom poduhvatu na pravi način i uložite bar jednu godinu u usavršavanje koje će pratiti mentori sa iskustvom.

Upišite obuku za web dizajn i napravite korak koji će vas odvesti ka karijeri kakvu ste oduvek sanjali.

Tim Edukacija

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track