PREZENTACIJA KOJA PRODAJE: Pomno pratite 6 saveta za kreiranje odlične prodajne prezentacije
Foto: Tim Edukacija

PREZENTACIJA KOJA PRODAJE: Pomno pratite 6 saveta za kreiranje odlične prodajne prezentacije

Edukacija -

Kreativnost je jedna od najvažnijih veština svakog prodavca. Ako želite da osigurate da vas potencijalni kupac sasluša, morate mu ponuditi nešto što drugi nisu nudili na način koji do sada nije video. Upravo se u ovim aspektima posla ogledaju vaša kreativnost i inovativnost.

Da biste zadržali pažnju potencijalnog kupca, morate ga sve vreme angažovati i uključiti u priču. U tom zadatku će vam pomoći kvalitetna prezentacija, kao i vaše tehnike prezentovanja.

Ideje za pravljenje dobrih prezentacija koje pročitate u nastavku možete isprobati prvi sledeći put kad dobijete priliku za to.

Napravite dobru strukturu

Pre nego što počnete da popunjavate slajdove za vizuelno predstavljanje prezentacije sadržajem, kreirajte strukturu koju ćete testirati, kako biste videli da li prezentacija ima tok koji ste prvobitno zamislili. Struktura će vam pomoći da i pre kreiranja tekstova i vizuelnih rešenja znate u kom pravcu ćete razvijati svoju priču, odakle želite da krenete i kako ćete da poentirate.

Mnogo je lakše da premeštate poluprazne slajdove koje ćete tek popuniti, nego da menjate koncept cele prezentacije.

Link Group
foto: Tim Edukacija

Vizualizujte podatke

Da biste ubedili sagovornike u svoje tvrdnje, morate imati određene dokaze koji će ih potkrepiti. U tome će vam od pomoći biti podaci kojima raspolažete, a koji će oslikati priču o vašem progresu i učinku vašeg brenda i proizvoda.

Međutim, podaci nisu dovoljni. Da bi vaši slušaoci razumeli o čemu govorite, morate vizualizovati podatke i predstaviti ih kao nešto opipljivo. Primera radi, umesto da naslikate kružni grafikon i izdvojite 10% korisnika koji bi trebalo da predstavljaju neki segment, recite „1 od 10 korisnika”. Tako će razmera svima biti daleko jasnija i bliža.

Ne oslanjajte se na tekst

Tekst koji postoji u vašoj vizuelnoj prezentaciji ne bi smeo da vas zaseni. On je tu da vam bude podrška, a ne da odvlači pažnju sa vaših reči. Zato je neophodno da napravite jasan koncept govora koji će pratiti slajdove.

Imajte u vidu da svaka vaša reč ne mora da bude u direktnom kontaktu sa slajdom iza vas, već je sasvim u redu da proširite kontekst kako biste pružili širu sliku i ispričali priču zanimljivu slušaocima.

Pošaljite prezentaciju ranije

Ako želite da dobijete najbolji odziv i da pažnja zaista bude usmerena na vas, pošaljite uobličenu prezentaciju slušaocima i pre samog nastupa. Tako će oni imati određenu osnovu i vaše reči neće biti nešto što čuju prvi put.

Njihovo poznavanje materije o kojoj govorite vama daje prednost da uplovite malo dublje u neke detalje, oslanjajući se na predznanje koje imaju i koje su stekli zahvaljujući prezentaciji koju ste im unapred poslali.

Link Group
foto: Tim Edukacija

Podstaknite publiku na razmišljanje

Iako će se od vas uvek očekivati da pružite odgovore ljudima i da ih u izlaganju odvedete od tačke A do tačke B, nekada je još bolje da ih podstaknete da sami dođu do zaključaka. Ako bolje razumeju problem koji imaju, bolje će razumeti i rešenje koje je pred njima. Zato je pre svega neophodno da je vama njihov izazov potpuno jasan, kako biste mogli na primeru da im pokažete šta sve dobijaju kroz saradnju.

Pustite ih da sami zaključe zašto ste najbolji

Jedna od najčešćih grešaka prodajnih menadžera krije se u tome što započinju izlaganje u prezentaciji pričom o konkurenciji i svim razlozima zašto su oni bolji od drugih. Mnogo je bolja praksa da publiku korak po korak dovedete do istih zaključaka, tako što ćete davati primere, a ne nametati mišljenje, koliko god ispravno ono bilo. Poštujte inteligenciju svojih sagovornika.

Prodaja je umetnost i, kao i svaka druga umetnost, ona zahteva neprestanu vežbu i unapređivanje, kako biste iz dana u dan postajali sve bolji. Kako biste znali odakle uopšte da počnete i na koji način treba da nadograđujete svoja znanja, morate poraditi na konkretnim veštinama koje ćete kasnije svakodnevno koristiti. Zato upišite obuku za menadžment u prodaji i zakoračite ka karijeri koju ste oduvek sanjali, a koja vam je sada nadohvat ruke. Prodajna prezentacija je samo jedan od prvih koraka.

Tim Edukacija

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track