POSLOVNI PLAN I ELEKTRONSKO POSLOVANJE: Evo kako da napravite biznis-plan za buduću online prodavnicu
Foto: Tim Edukacija

Elektronsko poslovanje

POSLOVNI PLAN I ELEKTRONSKO POSLOVANJE: Evo kako da napravite biznis-plan za buduću online prodavnicu

Edukacija -

Usled porasta popularnosti kupovine preko interneta, sve više preduzetnika se odlučuje da svoje biznise zasnuje upravo na tome.

Kao i za svaku drugu firmu, i za digitalne prodavnice je neophodan poslovni plan, koji će vlasniku biznisa pomoći da se osigura i bude spreman za različite scenarije koji su pred njim. Evo nekoliko saveta kako da kreirate takav dokument za e-commerce biznis.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Ostavite uvod za kraj

Na samom početku vašeg dokumenta trebalo bi da postoji rezime koji se zove executive summary. U pitanju je tekst koji na najkraći i najjasniji način objašnjava kako će izgledati vaš biznis-plan. Taj uvod je važan jer će na njega najviše obraćati pažnju potencijalni partneri ili investitori koji požele da ulože sredstva u vaš online biznis. Zato je neophodno da u ovom segmentu iznesete i koju vrednost firma može da donese partnerima poput njih. Opšti savet je da se pisanje tog segmenta ostavi za kraj, kada budete imali najviše informacija, ali da taj tekst stoji na početku dokumenta.

Opišite svoj biznis

Drugi segment bi trebalo da se odnosi na vašu firmu i tim kojim raspolažete. Tu ćete opisati svoju viziju i odgovoriti na pitanje kako ste došli na ideju za takav model poslovanja. Da biste bolje objasnili ko će i na koji način pomoći da se inicijalna ideja realizuje, trebalo bi da spomenete i ljude koje ste okupili, kao i da objasnite u kojim oblastima su stručni. Kako biste ulili poverenje onima koji čitaju vaš plan, važno je da dokažete da znate šta radite, ali i sa kim radite.

Pružite detalje o svojim proizvodima

Postoje online biznisi koji nude gotovo sve vrste proizvoda, kakav je slučaj s Amazonom. Velika je verovatnoća da biznis koji pokrećete ili za koji razvijate poslovni plan neće biti tolikog opsega. Zato, da biste približili ideju vašeg poslovanja čitaocima plana, objasnite šta je vaša niša i koje proizvode nudite tržištu, a za koje mislite da trenutno ne postoje dovoljno dobri ponuđači.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Prikažite tržište

Sledeći korak je istraživanje tržišta. Iako je reč o verovatno najmonotonijem segmentu postavke poslovnog plana, neophodno je uraditi ga, jer će vam doneti značajne informacije, koje će vam pomoći da donesete odluke dobre za ceo biznis. Bilo da ste se opredelili za usluge eksternih agencija, ili istraživanje sprovodite sami, izlistajte neke najbitnije zaključke do kojih ste došli, a za koje smatrate da mogu promeniti pravac u kome se tržište kreće i pomoći vam da napredujete i razvijate svoj biznis.

Izložite marketinški plan

Kada imate istraživanje tržišta, neophodno je da na osnovu njega kreirate marketinški plan, odnosno plan promocije vaših proizvoda. Obuhvatite sve segmente takozvanog marketinškog miksa, što podrazumeva ne samo promovisanje putem digitalnih kanala, već i odnose s javnošću, saradnju sa relevantnim ličnostima i sve aktivnosti za koje mislite da bi mogle da donesu popularnost vašem online biznisu.

Zaključite sa prodajnom pričom

Gde je marketing, tu je i prodaja, pa je tako morate uključiti u svoj biznis-plan i objasniti ceo prodajni proces koji planirate. Razložite ideju na sastavne delove i prikažite svoj plan za svaku od faza korisničkog putovanja, da biste čitaocu objasnili kako očekujete da ljudi dođu do vas i na koji način planirate da zaključite prodaju.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Naučite kako da uspostavite e-commerce

Činjenica je da se e-commerce razvija iz dana u dan i da se javlja sve više opcija za promociju, ali i unapređenje sistema. Zato je važno da imate stabilnu osnovu koja će vam pomoći da rastete i razvijate se na pravi način. To ne možete steći na kratkim kursevima od po nekoliko meseci. Da biste došli do rezultata, neophodno je da uložite trud, ali i vreme. Posvetite bar godinu dana edukaciji i bićete oduševljeni rezultatima i mogućnostima koje će vam se nakon toga otvoriti.

Upišite obuku za elektronsko poslovanje i zakoračite ka karijeri kakvu ste oduvek želeli.

Tim Edukacija

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track