KAKO DA KAO DIZAJNER ISPUNITE ROKOVE: Sedam saveta za menadžere kreativnih timova
Foto: Tim Edukacija

Posao u kreativnoj industriji

KAKO DA KAO DIZAJNER ISPUNITE ROKOVE: Sedam saveta za menadžere kreativnih timova

Edukacija -

Rokovi su za mnoge izvor nemilosrdnog i zabrinjavajućeg pritiska. Kreativcima oni posebno teško padaju, jer kreativni proces nije uvek jednostavno spakovati u vremenski okvir. Međutim, znajući da živimo u vremenu hiperprodukcije, neophodno je prihvatiti realnost i kvalitetno se organizovati u skladu sa zahtevima.

Za sve kreativce, odnosno dizajnere kojima teško padaju vremenski okviri, imamo nekoliko saveta koji će im pomoći.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Uračunajte u planove i vreme za rešavanje problema

Da li ste ikada radili na projektu u kome bar jedna stvar nije pošla naopako? Verovatno niste. Kada razgovarate o rokovima, ne zaboravite da u svoje faze razvoja i proizvodnje uključite i vreme za ispravljanje grešaka. Ovako ćete dokazati da u finalnom proizvodu nema propusta. Bolje je potceniti projekat i završiti ga brže nego sporo raditi zato što ste ga precenili.

Jasno saopštite rokove

Kada prođete fazu pregovora, definišite datum isporuke i nemojte pretpostavljati da se nešto može promeniti. Uverite se da su svi uključeni u projekat svesni krajnjeg roka – napišite ga na tabli i uključite u svaki mejl i projektnu datoteku. Čak i izvođač-saradnik koji je doveden da završi mali zadatak mora da razume svoj uticaj na završetak celokupnog projekta na vreme.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Tražite odobrenja na vreme

Uverite se da znate ko ima konačnu reč u odobravanju urađenog projekta. To nije samo vaš neposredni kontakt sa klijentom ili internim odeljenjem. Kome podnosite izveštaje i da li će ta osoba morati da pruži konačan potpis? Dobijte njihovo odobrenje za svoje ideje u svakoj fazi projekta. Ono što želite da izbegnete jeste da osoba koja će dati konačno zeleno svetlo vidi proizvod tek nekoliko dana pre zacrtanog roka, kada više nemate vremena za ispravke.

Koristite odgovarajuće alate

Pravi digitalni alati mogu vam pomoći da upravljate projektima i efikasnije sarađujete. Trello je odličan način da se projekat podeli na faze i zadatke. Ako dodate pristup i drugim uključenim stranama, on će poboljšati vaš proces kreativnog pregleda pomažući vam da prikupite povratne informacije i brže dobijete odobrenja. Ukoliko je neophodno da pratite vreme koje vaš tim ulaže u projekat da ih pri tome ne ometate stalnim pitanjima, isprobajte Harvest.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Stalno motivišite sve članove tima

Ma koliko planirali, ponekad sve krene naopako i propustite rok. Kada vidite da se ovo dešava, pokušajte da isplanirate dodatni rad i motivišite ostale da sa vama stignu do cilja.

Razmišljajte o nagradi

Dok postoji pritisak i vaš tim naporno radi da zadatak obavi u roku, lepo je imati čemu unapred da se radujete razmišljajući o vremenu razonode po završetku posla. To je kao da zakazujete letnji odmor usred zime. Zato planirajte zajednički ručak, odlazak na piće ili neku zabavnu aktivnost u kojoj se vaš tim može opustiti i proslaviti završetak još jednog projekta na vreme.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Naučite kako da spakujete dizajn u okvire

Izvesno je da u početku, kada još nemate dovoljno znanja i iskustva, sigurno nećete uspeti samostalno da se držite svih rokova i da završavate projekte na nivou koji se od vas očekuje. Zato je važno da se edukujete na pravi način i da ne gubite vreme na kratkim kursevima koji će vam samo pokazati prečice. Neophodno je da uložite bar godinu dana u svoju edukaciju da biste ovladali svim neophodnim veštinama i naučili kako da realizujete ceo projekat.

Upišite jednogodišnju obuku za grafički dizajn i napravite korak ka poslu kakav ste oduvek sanjali.

Tim Edukacija

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track