DIZAJN KORISNIČKOG ISKUSTVA: Ovo su ključne faze kreiranja kvalitetnog korisničkog iskustva
Foto: Tim Edukacija

UX za početnike

DIZAJN KORISNIČKOG ISKUSTVA: Ovo su ključne faze kreiranja kvalitetnog korisničkog iskustva

Edukacija -

Šta je proces dizajna korisničkog iskustva?

UX (user experience) je skraćenica za korisničko iskustvo i odnosi se na dizajniranje proizvoda na način koji je udoban, intuitivan i zabavan za korisnika. Korisničko iskustvo odražava kako se korisnik oseća kada je u interakciji sa vašim proizvodom.

Bilo da ste dizajner ili menadžer, važno je da razumete način na koji korisničko iskustvo funkcioniše. Ako želite da svoje korisnike učinite srećnim, evo kako bi trebalo da organizujete proces dizajna.

Faza pre planiranja

Pošto je proces UX dizajna usredsređen na korisnike, vaš prvi korak bi trebalo da bude njihovo identifikovanje. Ko je vaša ciljna publika i kakvo korisničko iskustvo želi? Što se više usmerite na njih, to ćete bolje moći da udovoljite njihovim individualnim ukusima.

Link Group
foto: Tim Edukacija

Obično to diktira proizvod i poslovni model. Možete koristiti demografske podatke dosadašnjih korisnika ako vaša kompanija postoji već neko vreme. Ako ste nova kompanija, možete istražiti studije ili podatke sličnih, konkurentskih kompanija.

Statistika sa web stranice koja pokazuje ko provodi više vremena na vašim stranicama, a ko odlazi u prvih nekoliko sekundi može sugerisati ko je najviše zainteresovan za vaše proizvode.

Kao prvo, identifikacija korisnika daje vam uvid u najbolje dizajnerske prakse koje bi odgovorile njihovom ukusu i očekivanjima. Ali vaša ciljna grupa takođe određuje i način na koji je sajt organizovan. Primera radi, tako saznajete koji je redosled i način dolaska vaših klijenata do informacije ili način na koji koriste navigaciju.

Link Group
foto: Tim Edukacija

U procesu dizajna postoje trenuci u kojima morate odlučiti koje zadatke ćete staviti na prvo mesto, pre svih drugih obaveza. Kada imate listu, na kojoj su sve obaveze, od najvažnijih do najmanje važnih zadataka, i čvrsto se pridržavate tog redosleda, to će vam mnogo pomoći da ostanete dobro organizovani i da ne izgubite pojam o krajnjem cilju.

Faza planiranja

Prvo i najvažnije jeste da želite da razumete svoju ciljnu publiku: šta žele, šta ne žele i šta se nadaju da će dobiti od vašeg proizvoda. Oslanjanje na instinkt može da vas odvede samo donekle, pa preporučujemo da sprovedete rane testove kako biste prikupili konkretne podatke o tome šta vaši korisnici žele.

Sprovođenje onlajn anketa ili zakazivanje intervjua sa predstavnicima vaših ciljnih korisnika daje najbolje rezultate, a njima možete upravljati na daljinu, odnosno nećete morati da organizujete direktne susrete uživo.

Link Group
foto: Tim Edukacija

Kada se vaše početno testiranje završi, spremni ste da isplanirate nacrt svog proizvoda. Još uvek ne morate da brinete o detaljima, ali za sada napravite osnovni nacrt toga kako želite da izgleda vaš web sajt ili aplikacija. Konkretno, odlučite o ukupnom broju stranica ili ekrana i konačnoj arhitekturi.

Faza kreiranja radnog okvira

Kreiranje radnih okvira (wireframing) vodi do osnovne verzije vašeg sajta ili aplikacije. Proces je dobio ime po vizuelnim elementima: bez odgovarajuće grafike ili finalizovane verzije teksta, žičani okviri koriste prazna polja kao mesta za slike i dugmad koja će se dodati kasnije.

Ova faza je dobar trenutak da počnete da uključujete mapu puta kupca, komplementarni dokument koji predviđa šta će korisnik uraditi sa vašim proizvodom i kako će se osećati dok to radi.

Faza kreiranja prototipa

Prototip u procesu UX dizajna služi istoj svrsi kao i u drugim industrijama. To je rana verzija proizvoda koja se prvenstveno koristi za testiranje i rešavanje problema. Vaš digitalni prototip pokazuje kako korisnici komuniciraju sa vašim proizvodom i otkriva sve probleme koje niste očekivali.

Link Group
foto: Tim Edukacija

Do sada ste spremni da popunite sva ta prazna mesta stvarnom grafikom i tekstom, stvarajući ranu i najfunkcionalniju verziju proizvoda. Dok radni okviri testiraju osnove poput navigacije i organizacije, prototipovi testiraju specifičnosti, uključujući vizuelne elemente i kompleksnije komande.

Naučite kako da kreirate kvalitetno korisničko iskustvo

Nakon prototipa, koristeći sve prikupljene podatke, možete završiti izradu svog proizvoda i početi da sprovodite realna testiranja sa pravim korisnicima. Kako biste mogli iskoristiti sve osnovne principe kreiranja iskustva, neophodno je i da imate veštine kreiranja dizajna. Budite svesni da time ne možete ovladati za samo nekoliko meseci na kursu. Neophodno je da uložite bar godinu dana u svoju edukaciju kako biste mogli samostalno da kreirate rešenja za korisnike.

Upišite obuku za web dizajn i napravite ključni korak ka karijeri UX dizajnera

(Tim Edukacija)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track