NAUČITE OSNOVE OGLAŠAVANJA: Otkrijte koje sve vrste oglasa na YouTubeu postoje
Foto: Tim Edukacija

YouTube za početnike

NAUČITE OSNOVE OGLAŠAVANJA: Otkrijte koje sve vrste oglasa na YouTubeu postoje

Edukacija -

Pre petnaest godina stvoren je YouTube. Ubrzo je postao i ostao jedna od najčešće korišćenih onlajn platformi do danas, odmah iza Gugla kao drugog najvećeg pretraživača na svetu.

Platforma je 2007. godine prvi put otvorila vrata i za oglašivače, ali se čini da se broj oglasa pre, tokom prikazivanja i pored prikazanih video-snimaka od tog vremena povećao najmanje deset puta. Danas može biti naporno samo da se stigne do kraja trominutnog muzičkog video-spota bez prekida.

Ako se danas bavite internet marketingom, neophodno je da znate koje sve vrste oglasa na YouTubeu postoje, kako biste i sami mogli da kreirate kampanje koje će ostaviti utisak i koje će ljudi pamtiti. U nastavku saznajte koje vrste oglasa na YouTubeu postoje.

Link Group
foto: Tim Edukacija

Oglasi koje možete preskočiti

Prvi na listi su video-oglasi u okviru video-materijala koji se mogu preskočiti, a prikazuje se pre ili tokom sadržaja. Takvi oglasi se prikazuju najmanje 5 sekundi, a zatim gledalac ima izbor da ih preskoči. Uopšteno gledano, video-oglas bi trebalo da traje najmanje 12 sekundi, a preporučuje se da traje manje od 3 minuta.

Jedna od ključnih prednosti takve vrste oglasa na YouTubeu jeste u tome što će vam biti naplaćeno samo kada neko pogleda najmanje 30 sekundi, ceo oglas (za svaki oglas kraći od 30 sekundi) ili ako klikne na njega.

Oglasi koje ne možete preskočiti

„Nezaobilazni” oglasi takođe mogu da se reprodukuju neposredno pre video-snimka ili tokom njega, a jedina razlika je u tome što uopšte ne postoji dugme za preskakanje. Uzimajući u obzir da visok procenat, oko 76% ljudi, preskače oglase koji se prikazuju na video-snimcima na YouTubeu, oglas koji se ne može preskočiti najbolji je kada je vašem brendu zaista neophodno da poveća svest a ne želi da rizikuje da dobije stotine i hiljade klikova na dugme „preskoči”.

Način na koji se ovi oglasi naplaćuju oglašivačima je malo drugačiji; troškovi se naplaćuju po prikazu, tačnije, po 1000 pregleda (CPM).

Link Group
foto: Tim Edukacija

Bumper oglasi

Takozvani bumper oglasi su video-oglasi od 6 sekundi, koji se ne mogu preskočiti i koji se puštaju neposredno pre video-snimka. Oni su savršeni za svakoga kome jednostavno nije potreban višeminutni spot. Sa druge strane, ovi oglasi su takođe dobar način za povećanje svesti prilikom promocije događaja ili povećanja izloženosti brenda publici. Ako vam se spot od 6 sekundi čini prekratkim da bi imao trajni uticaj, znajte da je analizirajući 300 bumper oglasa Google otkrio da je čak 90% njih stvorilo veliki porast u pamćenju oglasa.

Discovery oglasi

Takozvani discovery oglasi se veoma razlikuju od prethodne tri vrste oglasa. U stvari, oni su najsličniji oglasima Google pretrage, jer se pojavljuju među rezultatima na poluorganski način.

Takvi oglasi nam pomažu da vidimo YouTube kao kvalitetan pretraživač. Poput tekstualnih oglasa, discovery oglasi takođe imaju oznaku kojom ukazuju da su sponzorisani kako bi korisnici znali da su plaćeni. Sastoje se od sličice i tri reda teksta. Takođe je interesantno to što se ovi oglasi mogu prikazati među rezultatima pretrage, na stranici za pregled samog video-zapisa, ali i na početnoj stranici YouTubea, što im daje veliku vidljivost.

Link Group
foto: Tim Edukacija

Oglasi koji nisu video-materijal

YouTube takođe nudi statične oglase za brendove koji ne žele da daju veliki novac za promociju. Prvo, možete odabrati da prikazujete oglas na desnoj strani rezultata dok se video-snimak reprodukuje. U tom obliku on sadrži sliku, nešto teksta koji se nalazi desno od slike i dugme za klik koje vodi na vaš web sajt. Statičan oglas takođe može da se prikazuje i u vidu banera koji se pojavljuje tokom video-snimka. Naplata za takvu formu se vrši na osnovu cene po kliku.

Naučite kako da iskoristite to znanje

Odavno je prošlo vreme čisto organskih rezultata bez promocije. Ukoliko želite da vidite brend za koji radite kako raste, neophodno je da uložite budžet u oglašavanje kako biste napredovali. Da ne biste rasipali novac, važno je da imate i znanje koje će vam pomoći da donosite strateške odluke. To ne možete steći na kratkim kursevima od po nekoliko meseci. Važno je da posvetite bar godinu dana edukaciji kako biste formirali teorijsku, ali i praktičnu osnovu i ovladali veštinama koje će vam biti potrebne za budući posao.

Upišite obuku za internet marketing i napravite korak ka svom savršenom poslu.

Tim Edukacija

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track