RAZMIŠLJATE O KARIJERI U DIGITALNOM MARKETINGU? Ovo su 3 karijerna puta koja možete izabrati
Foto: Tim Edukacija

Karijera u digitalnom marketingu

RAZMIŠLJATE O KARIJERI U DIGITALNOM MARKETINGU? Ovo su 3 karijerna puta koja možete izabrati

Edukacija -

Digitalni marketing je oblast koja nudi širok spektar mogućnosti za karijeru za pojedince sa pravim veštinama i znanjem. Industrija obuhvata različite oblasti kao što su optimizacija web sajtova, oglašavanje na društvenim mrežama, marketing sadržaja, email marketing i još mnogo toga.

Bez obzira na to da li tek počinjete svoju karijeru ili želite da se prekvalifikujete, u digitalnom marketingu ćete sigurno pronaći oblast koja je savršena za vas.

U nastavku teksta možete pronaći neke od različitih mogućih karijernih opcija u industriji internet marketinga, od početnih do viših pozicija. Saznaćete koje veštine, kvalifikacije i iskustva su vam potrebni za postizanje uspeha u svakoj oblasti.

Holistički marketing

Holistički pristup marketingu pokriva širok spektar aktivnosti i obično je reč o internoj poziciji. Osoba koja se bavi ovom vrstom marketinga će biti odgovorna za stvaranje konkretnih veza između brenda i njegovih potrošača kroz opseg kanala koji se najviše koriste. Ovi profesionalci će formulisati i sprovoditi strategije na društvenim mrežama, optimizovati sajt, kreirati plaćene kampanje i sve što je potrebno da se dođe do rezultata.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

U idealnom slučaju, holistički pristup je mešavina marketinga zasnovanog na podacima i kreativnog aspekta. Profesionalci na holističkim pozicijama su vešti u kreiranju sadržaja, pisanju tekstova i korišćenju detaljne analitike i alata za upravljanje kanalima komunikacije.

Neki ljudi sa ovom titulom mogu sebe da klasifikuju kao „T-oblikovane eksperte“, na primer, ako su uspešni u celom digitalnom marketingu, ali su se tokom vremena specijalizovali za SEO, PPC ili neki od drugih kanala.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Organski marketing

Organski digitalni marketing se odnosi na metode i strategije koje se koriste da bi se vaši kanali visoko rangirali u rezultatime pretrage a ne koštaju. Cilj svake strategije koja teži organskim rezultatima jeste veća vidljivost sajta vašeg brenda, što se postiže stavljanjem fokusa na ključne reči koje privlače vašu ciljnu grupu.

Cilj ovih napora je da se vaš web sajt pojavi na prvoj stranici Googlea, ispod plaćenih reklama, kada vaši potrošači traže relevantne ključne reči koje ste odabrali. Ovo nazivamo organskim, jer usmeravate saobraćaj ka svom sajtu stvarajući dugoročni, održivi rast saobraćaja, konverzije i prihod, a da pri tome ne plaćate svoje mesto na pretraživačima.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Ako vam je zanimljivo da analizirate veliki broj podataka ili imate interesovanje za pisanje i novinarstvo, organski marketing bi mogao biti odličan put u karijeri za dalje istraživanje!

Plaćeni marketing kroz oglašavanje

Plaćeni mediji su krovni termin za plaćenu pretragu, odnosno plaćanje po kliku (PPC) i plaćeno oglašavanje na društvenim mrežama.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Plaćena pretraga se odnosi na oglase koje vidite u pretraživaču iznad vaših rezultata organske pretrage i na desnoj strani stranice rezultata pretraživača poput Googla.

Uspeh PPC-a je zasnovan na oceni relevantnosti za odabrane ključne reči vaše web stranice, kao i na finalnoj ceni koju ćete platiti. Naime, plaćate svaki put kada se klikne na vaš oglas.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Plaćenu pretragu merimo gledajući povraćaj ulaganja (ROI), a krajnji cilj te vrste promocije jeste da reklama koju plaćate podstakne dovoljnu prodaju da poboljša povraćaj onoga što ste potrošili.

Plaćeno oglašavanje na društvenim mrežama odnosi se na oglašavanje koje vidite na svim platformama, poput Instagrama i Fejsbuka, a koje uvek izgleda sablasno tačno i čini da se pitate kako algoritam zna o čemu razmišljate.

Uloge u plaćenom marketingu neretko odgovaraju ljudima koji su dobri u uočavanju trendova i obrazaca.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Naučite kako da postanete profesionalci

Kako biste stekli odgovarajuća znanja i naučili o tehnikama koje se koriste u digitalnom marketingu, nije dovoljno uložiti samo nekoliko meseci u kurs ili obuku. Da se istinski istaknete u ovoj oblasti, važno je uložiti najmanje godinu dana u proučavanje i istraživanje. Ovo će vam dati vremena i resursa da u potpunosti razumete različite aspekte digitalnog marketinga, od osnova optimizacije sajtova za pretraživače i marketinga na društvenim mrežama, do naprednijih tehnika koje se koriste u analizi podataka i veštačkoj inteligenciji.

Zato upišite obuku za internet marketing i donesite odluku koja je najbolja za vaš karijerni razvoj.

Tim Edukacija

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track