ORGANIZUJTE DAN KAO PROFESIONALAC: Naučite 2 proverene metode za organizaciju vremena
Foto: Tim Edukacija

Saveti za produktivnost

ORGANIZUJTE DAN KAO PROFESIONALAC: Naučite 2 proverene metode za organizaciju vremena

Edukacija -

Većina ljudi intuitivno zna da je za povećanje produktivnosti potrebno svakodnevno praviti listu zadataka koje treba obaviti. Međutim, sama lista nije rešenje.

Kada završite sastavljanje liste zadataka, podjednako je važno da odvojite vreme da ih organizujete prema važnosti i hitnosti, ali kako to izvesti? Pored jednostavne podele na hitne i manje hitne zadatke, postoje i druge metode pravljenja liste prioriteta koja može pomoći u donošenju odluka o tome šta treba raditi prvo.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Kako prenosi magazine Forbs, u poplavi recepata izdvojile su sve dve metode. Otkrijte ih u nastavku ovog testa

Metoda matrice prioriteta

Jedna od navedenih metoda je metoda matrice prioriteta, koja se sastoji od postavljanja svakog zadatka u tabelu sa dva kriterijuma. Ovi kriterijumi su hitnost i važnost.

Ako u tabeli kreirate 2 kolone – „hitno” i „važno”, možete da sebi vizuelno predstavite prioritete i nakon toga se bez nedoumica fokusirate upravo na one zadatke koji su i hitni i važni.

S druge strane, kada ih stavite na papir, možda shvatite da nisu baš svi zadaci toliko hitni a ni toliko bitni, pa možete reorganizovati svoje prioritete u skladu sa novim zaključcima.

Metoda Ajzenhazuerove matrice

Druga metoda koju eksperti iz Forbsa preporučuju jeste takozvana metoda Ajzenhauerove matrice. Interesantno je da se ona takođe fokusira na hitnost i važnost, ali kategorizuje zadatke malo drugačije. Naime, ona ih svrstava u četiri kvadranta – hitni i važni, hitni i manje važni, manje hitni ali važni, i manje hitni i manje važni.

Ova metoda vam pomaže da se usredsredite na zadatke koji su i hitni i važni, dok možete delegirati manje hitne zadatke i odlagati one koji su manje hitni i manje važni.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Šta ne smete zaboraviti u toku radnog dana

Još jedna važna stvar koju treba uzeti u obzir pri planiranju dana jeste da ni u kom slučaju ne zaboravite na pauze. Iako se čini da će rad bez prekida pomoći da se postigne više, to zapravo može dovesti do umora i smanjenja produktivnosti. Pauze su važne kako bi se um i telo odmorili i oporavili, tako da možete raditi efikasnije i kvalitetnije.

Dakle, za koju god metodu da se odlučite, ne dozvolite sebi da se potpuno prepustite radu.

Kako da trajno povećate produktivnost

Kombinovanjem dve metode koje smo naveli, uz redovno pravljenje pauza, uspećete da efikasno planirate svoj dan i maksimizirate svoju produktivnost. S druge strane, podjednako je važno da savete u ovom tekstu ne shvatite doslovno i da eksperimentišete dok ne pronađete formulu koja vam odgovara. Tek tada će vaša produktivnost eksplodirati.

Ako želite da naučite kako da organizujete dan kao neki od najuspešnijih menadžera, upišite neku od sertifikovanih poslovnih obuka. Za manje od godinu dana možete promeniti svoje radne navike i u potpunosti preokrenuti svoj život.

Tim Edukacija

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja