Po Guglu su i botovi ipak ljudi
Foto: Profimedia

Marketing

Po Guglu su i botovi ipak ljudi

Financial Times -
Američka kompanija naplaćuje marketarima za oglase na Jutjubu čak i kad ih pregledaju roboti

„Gugl“ (Google) naplaćuje marketarima za reklame na Jutjubu (YouTube) čak i kada sistemi za otkrivanje prevare na toj video-platformi prepoznaju da su „gledaoci“ roboti, a ne ljudi.Ovi nalazi, do kojih se došlo u eksperimentu koji su sproveli evropski istraživači, pokreću pitanja o tome da li „Gugl“ čini sve što je u njegovoj moći da oglašivače zaštiti od prevare.Lažni pregledi reklama koji obavljaju „botovi“ - kompjuterski programi koji podražavaju ponašanje korisnika interneta - postali su veliki problem za marketare, koji sve veći deo svog budžeta preusmeravaju u oglašavanje na internetu.U eksperimentu, prvom ove vrste, istraživači su postavljali video-snimke na Jutjub. Zatim su kupili oglase na platformi, ciljajući na sopstvene snimke. Na kraju su napravili botove i usmerili ih na video-klipove. Ova tri koraka omogućila su im da prate kako „Guglovi“ različiti sistemi tretiraju svaki lažni pregled.Kad su istraživači slali botove da posete dva određena videa 150 puta, Jutjubov brojač javnih pregleda je samo 25 identifikovao kao stvarne.Međutim, „Edvords“ (AdWords), „Guglov“ servis za oglašivače, naplatio je 91 od tih 150 poseta botova. Drugim rečima, istraživači su zaključili da im je „Guglov“ glavni servis za oglašavanje naplaćivao posete botova iako je Jutjub očigledno mogao da ih identifikuje kao lažne.Eksperiment su sproveli stručnjaci u oblasti kompjuterskih mreža iz četiri istraživačke institucije: madridskog univerziteta UC3M, instituta Imdea, NEC Labs Europe sa sedištem u Hajdelbergu i univerziteta Polito u Torinu.„Gugl“ je izjavio da će kontaktirati sa njima kako bi diskutovali o ovim nalazima. Kompanija je dodala da „pridaje veliku važnost navodima o lažnom saobraćaju“ i da je uložila znatna novčana sredstva u tehnologiju i zaposlene koji „ga drže podalje od naših sistema“.„Veći deo lažnog internet saobraćaja odstrani se iz naših sistema pre nego što se marketarima bilo šta naplati“, saopštio je „Gugl“.Ruben Kuevas (Ruben Cuevas), profesor na UC3M koji je bio na čelu ovog istraživanja, naveo je da korišćeni botovi nisu sofisticirani.„Nije kao da smo nabasali na slabu tačku u sistemu koja je svima drugima promakla“, rekao je. „Svako ko išta zna o kodiranju mogao bi ovo da izvede.“U januaru je „Simantek“ (Symantec), kompanija specijalizovana za sigurnosna rešenja, otkrila zloćudni softver pod nazivom „Tubroza“ (Tubrosa), koji je zarazio kompjutere širom sveta i iznova u pozadini posećivao neke video-snimke na Jutjubu.Jutjub je najpopularnija platforma za video-snimke na svetu, a procenjuje se da ima bruto prihod veći od četiri milijarde dolara godišnje.

Robert Cookson - London

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track