POČELA IZGRADNJA AUTO-PUTA PRELJINA-POŽEGA Vučić: Danas otvaramo radove na najtežoj deonici, čeka nas još posla! Sve ono što nismo uradili 70 godina biće gotovo nešto sada, nešto za 2 godine
Foto: Tanjug/Rade Prelić

Vrednost radova je 450 miliona evra

POČELA IZGRADNJA AUTO-PUTA PRELJINA-POŽEGA Vučić: Danas otvaramo radove na najtežoj deonici, čeka nas još posla! Sve ono što nismo uradili 70 godina biće gotovo nešto sada, nešto za 2 godine

Politika -

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvovao je danas početku izgradnje deonice auto-puta Preljina - Požega, u dužini od 30,9 kilometara, na Koridoru 11 (E-763).

1 / 7 Foto: Tanjug/Rade Prelić

"Ljudi su skoro 70 godina čekali neke ozbiljnije promene, trudili se da obezbede sebe i svoje poorodice, naprave nešto za budućnost ili išli u Beograd ili van zemlje. Posle 70 godina konačno ne samo da počinjemo već završavamo auto-put", rekao je Vučić i dodao da danas otvaramo radove na najtežoj deonici.

Vučić je rekao da će već do 19. decembra, na Svetog Nikolu, biti otvorena deonica Koridora 11 od Surčina do Obrenovca i dodao da su mu to obećali Kinezi.

Takođe, rekao je da će za Vidovdan biti otvoren ceo potez autoputa od Obrenovca do Čačka i da će se stizati za kolima za samo jedan sat ili za koji minut više.

Vučić kaže da će se graditi i krak auto-puta ka Crnoj Gori koji će povezati Arilje, Ivanjicu, Sjenicu i Novi Pazar.

"To je tih nedostajući 107 km do Crne Gore i to će biti najskuplja deonica i najzahtevnija", rekao je on i dodao da će sa Kinezima najverovatnije biti napravljen dogovor i za tu deonicu.

foto: Tanjug/Rade Prelić

Vučić je rekao da su Kinezi zainteresovani da grade i auto-put od Požege do Boljara na granici sa Crnom Gorom i izrazio očekivanje da će uskoro biti otvoreni radovi i na toj deonici.

Predsednik dodaje da će sa završetkom te deonice biti ispunjen istorijski san da se autoputem spoje Srbija i Crna Gora.

Već se radi, navodi, projekat za drugi krak auto-puta ka Užicu, Kotromanu i Višegradu kako bi se spojio zlatiborsksi i moravički deo Srbije sa sa BiH i Republikom Srpskom, naglasio je Vučić.

Takođe, ističe da će biti povezan taj deo zemlje i sa Beogradom i podseća da će uskoro početi da se gradi i Moravski koridor koji će od Preljine ići do Kraljeva, Trstenika, Kruševca i Pojata.

foto: Printskrin

"Sve ono što nismo uradili 70 godina biće gotovo nešto sada, nešto za 2 godine", rekao je predsednik.

On je rekao da ovi projekti donose život u gradove širom Srbije, kao i investicije.

"Neće investitori da dođu tamo gde nema gasa i auto-puta, a kada nema investitora neće biti ni radnih mesta, a vidim ima dece, moramo da mislimo na njihovu budućnost", rekao je Vučić.

Vučić je rekao da se na put čekalo 70 godina i da to nije bilo samo pitanje političke odluke i nečije želje, već nečije borbenosti, marljivosti i znanja.

"Morate da imate uređene javne finansije, javni dug pod kontrolom, pare da sve platite, tek tada možete da gradite autoputeve, povećavate zaposlenost. Mi smo to uspeli u prethodnih nekoliko godina", rekao je Vučić.

foto: Tanjug/Rade Prelić

On je to slikovito objasnio navodeći podatke o BDP, ističući da je BDP 2008. bio 35,7 milijardi evra, 2013. 36,4 milijarde evra, da bi se 2018. godine popeo na 42,8 milijardi.

"Od 2008. do 2013. smo uvećali vrednost koju pravimo za 700 miliona evra. Ali do 2018. godine smo ih uvećali za 6,4 milijarde, u istom vremenskom periodu. To će sada ići sve brže i brže, jer su ljudi pokazali da veruju stvarnim reformama, a ne prevarantima, ne onima koji kažu - budite uz nas jer smo lepi i pametni, a ne rade ništa", rekao je Vučić.

On je istakao da je doveo kineskog predsednika Sija u Srbiju, rešio problem u Boru, Smederevu, Zrenjaninu i da će se rešiti još mnogi problemi uz pomoć Kine.

"Mnogi su potcenjivali to, ali danas je najveći izvoznik i fabrika u Srbiji Železara Smederevo. Ali to nije naša pamet, već kineska. Naša je bila da prepoznamo", rekao je Vučić.

Vučić je najavio da će uskoro biti otvoren i aerodrom "Lađevci" kod Čačka, posle, kako je primetio, mnogo godina besmislenih obećanja.

foto: Printskrin

"Sada će razvoj ići sve brže, jer veruju stvarnim reformama, a ne prevarantima. Ljudi hoće da veruju u rad i vidim da se raduju ljudi, čak i oni koji nisu naši simpatizeri, jer za to živimo i borimo se za bolju budućnost", rekao je on.

Predsednik je rekao da očekuje da će sa Kinezima mnogo toga da uradimo u Srbiji.

"Hoću da se zahvalim i svim našim vrednim ljudima, koji su verovali u marljivost i energiju, a koji nisu verovali u prazne priče. Koliko volim Čačak i ovaj deo Srbije pokazuju moja dela", rekao je on.

foto: Printskrin

Predsednik je rekao ambasadorki Čo da pozove što više Kineza da posete Srbiju i da troše u Srbji, bolje nego u Parizu.

Ministarka građevinarska, Zorana Mihajlović rekla je da nema lepšeg dana od dana kada počinjemo jednu od najvažnijih deonica u Srbiji.

"Kako smo otvarali kilometre auto-puta nizale su se fabrike i pogoni, i tako će biti i na ovoj deonici. Investicije će nam pomoći isto tako da ostanemo ovde. Hvala Kini i što su prepoznali koliko nam je važan ovaj projekat. Neka nam je srećan današnji dan, da izvođač to izvršava u roku, a mi da budemo ponosni na svaki metar koji budemo izgradili", rekla je Mihajlovićeva.

Gradonačelnik Čačka Milun Todorović naglasio je da je danas veliki dan za sve ljude u Zapadnoj Srbiji.

"Posebno mi je zadovoljstvo da pozdravim naše prijatelje iz Kine. Ovo je veliki dan za Srbiju. Želim nam srećne radove", rekao je Todorović.

Izvođač je kineska kompanija CCCC (Čajna komjunikejšens end konstrakšen kompani), a rok za izvođenje radova je 36 meseci. Vrednost radova je 450 miliona evra.

Deonica Preljina - Požega je nastavak projekta izgradnje autoputa Beograd - Južni Jadran ukupne dužine 258 kilometara. Skoro trećinu trase na budućem autoputu od Preljine do Požege činiće mostovi i tuneli: tri tunela, 35 mostova, 11 nadvožnjaka i tri petlje.

Auto-put Preljina - Požega je podeljen na tri manje deonice. Od Preljine do Prijevora duž reke Cemernice i malim delom pored Zapadne Morave, u dužini do 8,27 kilometara.

Zatim od Prijevora do Lučana bi trebalo uraditi 15,51 kilometar i izgraditi 20 mostova koji će biti duži od tri kilometra. Projektovana je i izgradnja tunela "Laz" od 1.750 metara.

Treća poddeonica, od Lučana do Požege, protezaće se na sedam kilometara i na njoj bi trebalo da budu izgrađena tri mosta, tunel dug 2.040 metara, petlja u Lučanima i most preko reke Bjelice.

Autoput od Preljine do Požege ima veliki značaj za povezivanje Srbije i regiona, jer predstavlja nastavak Koridora 11 ka granici sa Crnom Gorom, ali je i deo budućeg autoputa Beograd - Sarajevo, pošto od Požege preostaje da se izgradi još oko 60 kilometara do granice sa BiH.

Deonica Preljina - Požega će povezati Čačak, Lučane i Požege i dva okruga - Moravički i Zlatiborski, i važan je ne samo za brži razvoj tog dela Srbije već i za regionalno povezivanje. Kod Čačka će se Moravskim koridorom povezati Koridor 11 i Koridor 10.

(Kurir.rs/Tanjug)

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track