RADNI SASTANAK: Veliki broj opština ignoriše zahteve prispele putem eUprave
Foto: Euprava Promo

Unapređenje

RADNI SASTANAK: Veliki broj opština ignoriše zahteve prispele putem eUprave

Srbija -

BEOGRAD - Povodom velikog broja neobrađenih zahteva koje su građani, putem eUprave uputili opštinama i gradovima, Dušan Stojanović, direktor Direkcije za elektronsku upravu sazvao je hitan sastanak sa načelnicima 45 opština i gradova koje imaju usluge na Nacionalnom portalu.

Stojanović je na sastanku istakao da je nedopustivo da se, i pored ustupanja besplatnog servisa i podrške, državne institucije predstavljaju kao servis građana i privrede, a zapravo ignorišu zahteve građana prispele putem Portala.Nacionalni portal je osmišljen tako da građanima, ali i zaposlenima u opštinama i gradovima u Srbiji, uštedi vreme i donese veći komfor. Ono što je opšte poznato je da eUprava znači veću transparentnost i efikasnost i smanjuje mogućnost korupcije.

„Očigledno je da su se neke lokalne samouprave bolje organizovale od ostalih, kada govorimo u pružanju elektronskih usluga građanima. Zbog toga je važno da prepoznamo poteškoće sa kojima se susreću prilikom rada na Portalu, kao i načine da ih prevaziđu. Opštine i gradovi moraju da pokažu visok stepen odgovornost i ažurnosti, a Direkcija je tu da im pruži svu potrebnu podršku. Činjenica da građani dolaze na Portal u sve većem broju nas sve raduje, ali i obavezuje da budemo još bolje organizovani. I Direkcija za elektronsku upravu više neće tolerisati neodgovorno ponašanje i neispunjavanje zahteva građana i privrede. Zato ćemo odmah učiniti dostupne javnosti informacije o tome ko i na koji način odgovora na zahteve pristigle preko Portala eUprave.“

Inače, prema prikupljenim podacima Direkcije za elektronsku upravu, građani su, u prvoj polovini 2016. godine, putem Nacionalnog portala eUprava poslali ukupno 2.108 zahteva opštinama i gradovima na teritoriji Srbije, od čega je 1.592 obrađeno, 172 zavedeno, 129 odbijeno, a 215 ih još uvek nije u procesu obrade. Grad Beograd nalazi se daleko ispred drugih opština sa čak 1.099 prispelih i 1.088 obrađenih zahteva.

Za njim slede Niš sa ukupno 516 i Pančevo sa 166 online upita. Iako ovogodišnji podaci, sa jedne strane ukazuju na visok nivo odgovornosti i ažurnosti pojedninih opština, zabrinjava i relativno veliki broj onih koji od početke godine nisu obradili ni jedan zahtev prispeo putem Portala. Radni sastanak organizovan je u cilju unapređenja elektronske uprave na lokalnom nivou - identifikacije najoptimalnijih mehanizama i uslova za efikasno pružanje usluga na Portalu eUprava.

Na njemu su izneti predlozi za moguće vidove podrške lokalnim samoupravama koje imaju teškoće u ostvarivanju obaveza iz svoje nadležnosti. Na sastanku je predstavljena i inicijativa za unapređenje elektronske usluge na lokalnom nivou bazirana na ocenama usaglašenosti veb prezentacija loklanih samouprava sa Smernicama za izradu veb prezentacija organa državne uprave, organa teritorijalne autonomije i lokalne samouprave v 5.0“.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track