SEMIR IZ PRIJEPOLJA ZVANI TETAK TVRDI DA JE NAŠAO METEORIT S MARSA! Sve počelo kad je tata sanjao da je pronašao blago (VIDEO)
Foto: Youtube Printscreen, TV Prva/150 minuta printscreen

govorili mu kamen za kupus a nije! redak kosmički kamen, samo ih je 300 na svetu

Srbija -

PRIJEPOLJE - U neverovatnom obrtu sudbine, Semir Kaljić, poznatiji kao “Tetak” iz Prijepolja, postao je centar pažnje nakon što je tvrdio da je pronašao meteorit koji se svrstava među 15 najređih meteorita na svetu.

Ovo otkriće bilo je tema emisije “150 minuta” na televiziji Prva, gde su Kaljić i Branko Simonović, poznati popularizator astronomije, delili fascinantne detalje o ovom retkom kosmičkom kamenu.

Branko Simonović je naglasio da trenutno postoji manje od 300 poznatih meteorita sa Marsa, što ovaj nalaz čini izuzetno značajnim. “Najveći meteorit sa Marsa teži oko 18 kilograma, stoga ovaj, sa masom od približno jednog kilograma, svakako spada u vrhunsku kategoriju. Meteoriti sa Marsa i Meseca su izuzetno retki, sa samo 300 potvrđenih primeraka među preko 70.000 registrovanih meteorita”, objasnio je Simonović.

Tetak iz Prijepolja
Tetak iz Prijepoljafoto: Youtube Printscreen, TV Prva/150 minuta printscreen

Sve je počelo kad je otac sanjao blago

Semir Kaljić je podelio neobičnu priču o tome kako je naišao na meteorit. Sve je počelo kada je njegov otac sanjao o pronalasku bogatstva, što ih je navelo da posete porodičnu dedovinu u Šahovićima, gde nisu bili od 1999. godine.

“Možda zvuči smešno, ali je istinito. Dok smo šetali, pored nekoliko pivskih flaša, ugledao sam kamen koji se sjajio kao disko kugla. Bio je veličine manje pepeljare i težak skoro kilogram. Izgledao je veoma čudno, pa sam ga odneo sa sobom”, ispričao je Kaljić.

Njegovo putovanje do potvrde da je kamen zaista meteorit trajalo je gotovo osam godina, tokom kojih je kamen proučavan u Sarajevskom Institutu i na Tehnološkom Institutu Novi Sad. “Meteorit se trenutno nalazi u Nemačkoj, jer posedujem dvojno državljanstvo”, dodao je Kaljić, naglašavajući kompleksnost procesa verifikacije.

Ovo otkriće ne samo da predstavlja značajan doprinos nauci o meteoritima, već i podstiče maštu o kosmičkim fenomenima koji povezuju naš mali planet sa dalekim svetovima univerzuma. Semirov meteorit iz Prijepolja sada je deo istorije kao jedan od najređih kosmičkih kamena koji su ikada pronađeni na Zemlji, što je primer kako čak i najneobičniji snovi mogu dovesti do otkrića koja premašuju naša očekivanja.

Kurir.rs/Sandžak danas/TV Prva