DA LI JE OPASNO PUNITI DO VRHA REZERVOAR PO VISOKIM TEMPERATURAMA: Ovo pravilo je obavezno da se auto NE BI ZAPALIO!
Foto: Zorana Jevtić

oprez!

DA LI JE OPASNO PUNITI DO VRHA REZERVOAR PO VISOKIM TEMPERATURAMA: Ovo pravilo je obavezno da se auto NE BI ZAPALIO!

Auto -

Ne samo da nije opasno, već je i preporučljivo, ali sipajte gorivo do prvog klika pištolja za punjenje, a ne 'do čepa'

Mnogi su robovi zabluda, pa leti ne pune rezervoar goriva do vrha, misleći da to povećava rizik od zapaljenja po vrućem vremenu. Ako je sistem goriva ispravan, nema rizika, a, teoretski, pun rezervoar goriva je bezbedniji od praznog, kako na visokim temperaturama, tako i u slučaju sudara. Paljenje ili eksplozija se dešava mnogo lakše u parama goriva nego u tečnom gorivu!

Zbog toga uvek treba napuniti rezervoar za gorivo do vrha (naravno, ako imate novca). Nema uštede ako manje sipate, a pritom ređe idete na pumpu, što štedi vreme, trud i novac. Naime, sa svakim dodatnim punjenjem morate bar malo duže putovati, a pri sipanju se uvek gubi (ispari) malo goriva.

auto škola, automobili, automobil, vožnja
foto: Printscreen/Facebook/novi početak

Preporučljivo je napuniti gorivo čim količina padne ispod četvrtine. Izbegava se rizik od nestanka goriva, što izaziva neprijatnosti i dodatne troškove, posebno ako dizel motor ostane bez goriva – za ponovno pokretanje motora, nakon dopunjavanja, potrebna je pomoć mehaničara.

Osim toga, postoji i bezbednosni rizik ako ostanete bez goriva na nejasnom delu puta, u krivini, u tunelu, na vijaduktu... Dakle, kada se količina goriva približi poslednjoj četvrtini, idite do prve pumpe za gorivo i napunite rezervoar do kraja. Ali, zaustavite se sa prvim klikom, odnosno isključite pištolj za punjenje.

rezerva, auto, gorivo
foto: Profimedia

Zatim, ne dopunjujte gorivo „do čepa”, što mnogi i čine. Tada gorivo može da iscuri kroz otvor za ventilaciju, što je finansijski gubitak, stvaraju se isparenja štetna po zdravlje i može doći do opasnosti od zapaljenja, posebno ako iscurelo gorivo prska vruću izduvnu cev.

Prekomerna količina goriva blokira otvor za odzračivanje, pa se povećava pritisak para goriva i stvara se povratni pritisak goriva, što otežava funkcionisanje, skraćuje vek i može oštetiti pumpu za gorivo i elemente sistema za gorivo.

(Kurir.rs / Autoportal)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track