Sve je spremno za premeštanje Beogradske autobuske stanice sa stare lokacije iz centra grada na novu u Bloku 42. Poslednji autobus iz Karađorđeve krenuće u noći između 28. i 29. septembra za Ljubljanu, a istog trenutka počeće sa radom nova stanica u Novom Beogradu odakle će krenuti prvi autobus za Novi Sad.

Generalni direktor Beogradske autobuske stanice (BAS) Boban Kovačević rekao je da je premeštanje autobuske stanice u jednom danu logistički veoma zahtevno:

- Stanica mora da se ugasi u jednoj tački i odmah pokrene u drugoj. Svi koji putuju 29. septembra dolaze na novu lokaciju na Novom Beogradu - rekao je Kovačević i najavio novine u kupovini karata.

- Šalteri će raditi 24 sata, 365 dana i u tom smislu nema radnog vremena, ali uvodimo veliku novinu, biće moguća kupovina karte onlajn - istakao je direktor BAS-a.

On je objasnio i da nova autobuska stanica ima 65 perona, kao i posebna mesta za turistički, međugradski i prigradski prevoz.

- Turistički autobusi će dolaziti tu, a pod tim podrazumevamo ne samo odlazak na more, već i đačke ekskurzije. Dešavalo se da smo bili zaglavljeni u saobraćaju jer đaci neke škole kreću na ekskurziju - rekao je Kovačević i naveo da su peroni za turističke autobuse izrazito komforni.

7a5b3c77e42e713131d7ff7dbf0f71fc_2583195704.jpg
Beograd.rs 

Ukupan broj perona je 65, od toga 12 dolaznih i 53 odlazna. Odlazni peroni su organizovani tako da je 8 rezervisano za prigradske autobuse, 22 za međugradske, 14 za međunarodne i 9 za vanlinijske, odnosno turističke autobuse.

Kovačević je rekao i da su korisnici u velikoj meri obavešteni o tome kako javnim prevozom doći do nove stanice.

- U dobroj meri smo obavestili ljude, nastavićemo sa time. Važno je napomenuti i da smo angažovali Institut Saobraćajnog fakulteta koji će u naredna dva meseca sprovede anketu među korisnicima koji će moći da daju sugestije o tome koje gradske i prigradske linije bi mogle da se "pojačaju" ili da se uvedu neke koje sada ne postoje - naveo je Kovačević i dodao da BAS radi sve kako bi u prvim danima olakšao snalaženje putnika na samoj stanici.

- Osim klasičnih info-pultova, mnogi neće znati na koju stranu će da krenu, pa smo mi predvideli ljude koji će ih usmeravati. Treba stvoriti nove navike - rekao je direktor BAS-a.

BAS - sve linije - FINAL-JPG.jpg
BAS 

Kako do stanice na Novom Beogradu?

Ovo su tramvajske linije koje saobraćaju do nove stanice

7 - Ustanička-Blok 45

9 - Banjica-Blok 45
11 - Kalemegdan-Blok 45
13 - Banovo brdo-Blok 45


Ovi autobusi saobraćaju do nove autobuske stanice


60 i 60L - Zeleni venac-Novi Beograd, Toplana
67 - Zeleni venac-Novi Beograd, Blok 72
85 - Banovo brdo-Borča 3
89 - Vidikovac-Novi Beograd, Blok 72
93 - Novo Bežanijsko groblje-Miljakovac
94 - Novi Beograd, Blok 45-Resnik, Edvarda Griga
95 - Novi Beograd, Blok 45 -Borča 3
600 - Železnička stanica Beograd, centar-Aerodrom "Nikola Tesla"

Žetoni odlaze u istoriju, ulaziće se pomoću bar-koda

Direktor marketinga Beogradske autobuske stanice Željko Pavićević objasnio je da se na perone nove stanice neće ulaziti sa žetonima, već očitavanjem bar-koda.

- Na stanici će se nalaziti aparati sa kojima se čekirate, na kartama će biti bar-kod, i tako će se ulaziti na peron - rekao je Pavićević.

Kako je naveo putnici će na stanicu moći da uđu iz ulice Antifašističke borbe gde postoje dva ulaza.

- Ulaskom u zgradu, putnici dolaze do biletarnice gde mogu da kupe kartu za željeni pravac. Takođe u nekim danima ispred nas, pustićemo onlajn prodaju karata, tako da će svi imati mogućnost kupovine karata preko interneta. Svi oni koji su ranije kupili karte, obavešteni su o novoj lokaciji stanice - rekao je Pavićević.

On je objasnio i da će na karti biti naznačen peron sa kojeg autobus polazi i istakao da se u nedelju kada sa radom počinje nova autobuska stanica, ne očekuju veće gužve ili čekanje u redovima.