Najnovije vesti

OVO JE NAJVEĆA ZABLUDA SRPSKIH VOZAČA! Ko ovo kaže za SAOBRAĆAJCE taj baš NIŠTA NE ZNA o saobraćaju, evo i zašto!
Foto: Petar Lazović

neznanje

OVO JE NAJVEĆA ZABLUDA SRPSKIH VOZAČA! Ko ovo kaže za SAOBRAĆAJCE taj baš NIŠTA NE ZNA o saobraćaju, evo i zašto!

Beograd -

Gužve u Beogradu su svakodnevne, a vozači prinuđeni da se sve više "naoružavaju" strpljenjem. To najbolje znaju svi koji prelaze Gazelu i Brankov most, a takođe je veoma teško i na Pančevcu, Autokomandi, Mostu na Adi, Slaviji i ostalim ulicama koje u špicu postaju mora svih za volanom.

Svakodnevno se, u vršnom terminu, odnosno ujutru od 7 do 9 časova, i popodne od 16 do 18 na ulicama pojavljuju saobraćajci koji umesto semafora regulišu saobraćaj.

Dakle oni su tu kada je saobraćajna gužva najveća. Upravu tu dolazimo do verovatno najveće zablude vozača u Srbiji.

Sigurno ste nekada čuli da ljudi kažu: "Kad oni (saobraćajci) regulišu uvek je gužva.

policija, saobraćajna policija, saobraćajac, saobraćajci
foto: Instagram Printscreen/MUP Srbije

Naravno, to će vam reći svako ko ne zna ništa o saobražaju. A evo zapravo o čemu je reč.

U vršnim terminima, kada su gužve nesnosne, semafori nisu pogodni da regulišu saobraćaj iz mnogo razloga. Prvi je taj što je interval semafora na raskrsnicama najčešće isti tokom celog dana. Kada je gužva, saobraćajci propuštaju veći broj vozila iz ulice u kojoj je veća gužva i tako smanjuju gužve.

Obavezno za vozače

Učesnici u saobraćaju na putevima moraju da postupaju po znacima koje im daju policijski službenici kad regulišu saobraćaj. Oni te znakove mogu davati rukama, položajem tela, tablicom za kontrolu i regulisanje saobraćaja („stop tablica“), posebnim uređajima za emitovanje zvučnih odnosno svetlosnih znakova. Kada je saobraćajac na raskrsnici vozači su obavezni da slušaju samo njegove komande.

Takođe, veoma bitno je to da policajci tada sprečavaju bahate vozače da ostanu u raskrsnici i bez potrebe blokiraju vozila iz drugog smera. Podsetimo, po zakonu vozač ne sme da uđe u raskrsnicu ukoliko ne može iz nje da izađe. U praksi bezobzirni vozači ostanu na sredini puta, a tako se pravi čep, koji potpuno parališe saobraćaj.

Takođe, saobraćajci kružnim mahanjem ruke izdaju naredbe vozačima da ubrzaju i tako povećavaju propusnu moć ulica. Ima još benefita, ali ovo su najvažniji.

Noćne more beogradskh vozača
Noćne more beogradskh vozača foto: NAxi kamere

Dakle, saobraćajci regulišu saobraćaj samo kad dolazi do zastoja i sprečavaju mnogo veće gužve i haos. Bukvalno spašavaju vozače u vreme špica.

Kad ih naredni put vidite, znajte da bi situacija bez njih bila neuporedivo gora i teža!

(Kurir.rs / M.D.R.)

Bonus video:

02:50

VOZAČI SE OPUSTE ZBOG NOVOG PUTA I ONDA DOĐE DO TRAGEDIJE Dve saobraćajne nesreće kod Sremske Mitrovice u samo DVA SATA

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja