SELAKOVIĆ OBIŠAO SRPSKI ŠTAND NA SAJMU HRANE U MOSKVI: Predstavljeno 11 kompanija, koje zapošljavaju više od 3.500 ljudi
Foto: Beta/Ministarstvo spoljnih poslova

Prodexpo

SELAKOVIĆ OBIŠAO SRPSKI ŠTAND NA SAJMU HRANE U MOSKVI: Predstavljeno 11 kompanija, koje zapošljavaju više od 3.500 ljudi

Društvo -

Šef srpske diplomatije Nikola Selaković, danas je na Sajmu prehrambene industrije i poljoprivrednih proizvoda u Moskvi "Prodexpo" obišao štand Srbije, na kome se predstavlja 11 naših kompanija, koje zapošljavaju više od 3.500 ljudi, i na zahtevno rusko tržište izvoze prehrambene proizvode u vrednosti od preko 50 miliona dolara.

Štand Srbije nalazi se na centralnom mestu u hali Sajma, uz štandove zemalja poput Italije i Španije, a predstavljanje domaćih kompanija pomogla je Privredna komora Srbije.

Predstavnike domaćih kompanija, u okviru zvanične posete Rusiji, obišao je ministar Selaković, koji je istakao da je 57 miliona dolara izvoza kompanija u kojima radi 3.500 ljudi za svako poštovanje i da treba raditi na tome da se taj izvoz i dodatno povećava.

"Pravo je zadovoljstvo biti danas na Prodexpo, najvećem sajmu prehrambene industrije i poljoprivrednih proizvoda koji se održava u Rusiji i biti na štandu Srbije, koji izgleda sjajno, zahvaljujući ljudima iz 11 ozbiljnih sprskih kompanija, izvozno orijentisanih na rusko tržište", rekao je Selaković.

On je kazao da PKS pomaže kompanijama koje se trude da u treškom vremenu pandemije, koja je ozbiljno pogodila svet, da u Rusiji naiđu na ozbiljne partnere, zaključuju poslove, da ostvaruju profit i povećavaju srpski izvoz u Rusiju.

Preneo je da je razgovarao sa rukovodstvom Sajma o njihovim željama da obnove saradnju sa Beogradskim i drugim našim sajmovima, ali i sa predstavnicima gotovo svih kompanija o tome kako teče sklapanje poslova u Rusiji, koje su prednosti, a koje otežavajuće okolnosti.

"Ministarstsvo spoljnih poslova pod čijim okriljem je i ekonomska diplomatija, trudiće se da ulaži dodatne napore da se uklone sve prepreke i barijere i da pomognu kompanijama u zaključivanju što je moguće više poslova sa ruskim partnerima", rekao je Selaković.

Posebno je istakao da je prvi put posle dugo vremena čuo o planiranim investicijama srpskih kompanija iz oblasti prehrambene i prerađivačke industrije na rusko tržište - da će naše kompanije početi da otvaraju fabrike i postrojenja u Rusiji, što će, kaže, podržati na svaki način.

"Jedna od odličnih stvari koje sam čuo je da su od 10 najvećih izvoznika u Rusiju iz Srbije, njih devet strani investitori, koji su prepoznali trgovinske preferencijale koje ima Srbija. To je stvar koju treba da širimo, taj pozitivan primer i dobru vest koja Srbiju čini konkurentnom, pogotovo danas u politički trusnim vremenima. Da politika Srbije omogućava da i u najtežim trenucima po svetsku ekonomiju u vremenima pandemije beležimo najmanji ekonomski pad, odnosno najveći rast u Evropi", rekao je Selaković.

Da je intersovanje ruskog tržišta za srpskim prehrambenim proizvodima veliko, potvrđuju i predstavnici kompanija, među kojima je ITN grup, koja, prema rečima direktorke prodaje Mirjana Nikolić, izvozi oko 11.000 tona smrznutog voća.

"Očekujemo nove poslove nakon svakog sajma, a sajam takođe koristimo i kao priliku da se vidimo sa našim postojećim kupcima u Rusiji, sa kojima godinama unazad sarađujemo", rekla je Nikolić za Tanjug.

Dodaje da osim zamrznutog programa, sa kojim su već prisutni, sada predstavljaju i Budimkine proizvode, jer je plan da se ruskom tržištu ponude džemovi, marmalade, sokovi, pirei, zimnice, sve po čemu je Budimka prepoznatljiva u regionu.

"Spcifično je tržište i ogromna je konkurencija, ali mislim da uvek možemo da odgovorimo kvalitetom i prilagođenom cenom", kaže Nikolićeva.

Među kompanijama koje se predstavljaju je i Karneks, koja više od pet godina izlaže na Moskovskom sajmu.

"Bili smo čak i nagrađivani, što dokazuje da zadovoljavamo potrebe ovako velikog i zahtevnog tržišta. Ove godine smo uspostavili neke važne kontakte sa potencijalnim partnerima i realizaciju tih poslova očekujemo u narednom periodu", rekla je za Tanjug Olivera Papistijević, direktorka marketinga u toj kompaniji.

Direktor PKS Marko Obradović ističe da je Prodexpo sajam na kome srpske kompanije tradiconalno prave odlične ugovore i dobre poslove.

"Interesovanje je veliko. Ovo je četvrti dan Sajma, imamo odlične razgovore, kompanije su veoma zadovoljne kontaktima koji su uspostavljeni", rekao je Obradović.

On je dodao da 11 kompanija zapošljava 3.800 ljudi, kao i više desetina kooperanata koji rade za njih, a izvoze u Rusiju robu vrednu više od 50 miliona dolara.

Uz zahvalnost ministru Selakoviću na poseti, ali i na ukupnoj pomoći i podršci koju, kaže, država pruža u internacionalnizaciji biznisa domaćih kompanija, Obradović je ministru, u ime PKS uručio plaketu za njegovo zalaganje za unapređenje privrede.

Predstavnik PKS u Moskvi Dejan Delić precizirao je da su među 11 kompanija one koje se bave proizvodnjom i preradom voća i povrća, smrznutog i sušenog, proizovđači mlekarske industrije, mladih sireva, namaza, mesne indusrtije i delikatesa.

Svi oni imaju mogućnost da dosadašnje dogovore unaprede i da se upoznaju sa novim poslovnim partnerima.

Delić je istakao da je se u 2021. godini, i pored svih otežavajućih okolnosti, beleži rast od preko pet odsto izvoza poljoprivrednih prehrambenih prozivdoa u Rusiju, što govori o kapacitetima koji se pružaju našim proizvodima, koji su tamo cenjeni i imaju stalne kupce.

“Ukupan utisak srpske poslovne zajednice je da to treba da se nastavi i da potencijalni nisu ni izdaleka iskorišćeni”, zaključio je Delić.

(Kurir.rs/Tanjug)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja