CENE POLOVNJAKA U SRBIJI SKOČILE I DO 35 ODSTO! Automobili papreni, a evo šta NAŠ NAROD NAJRADIJE KUPUJE! (FOTO)
Polovni automobili / Ilustracija, Foto: Zorana Jevtić

KLEPANJE PO UŠIMA!

CENE POLOVNJAKA U SRBIJI SKOČILE I DO 35 ODSTO! Automobili papreni, a evo šta NAŠ NAROD NAJRADIJE KUPUJE! (FOTO)

Društvo -

Polovni automobili cenovnog ranga od 3.000 do 5.000 evra najčešće se prodaju na oglasima

Građani Srbije automobile mahom kupuju preko oglasa, a najčešće se opredeljuju za one iz Nemačke i Francuske, cenovnog ranga od 3.000 do 5.000 evra i s dizel-motorima!

O potražnji polovnih automobila i njihovim karakteristikama, ali i markama koje prednjače za Kurir je govorio Đorđe Kisin, koordinator tima za auto-moto oglasnika Sasomange.rs.

- Polovni automobili cenovnog ranga od 3.000 do 5.000 evra najčešće se prodaju na oglasima. Neke od glavnih karakteristika tih automobila su velika kilometraža, uglavnom su iz uvoza i u više od 65 odsto slučajeva su u pitanju automobili s dizel-motorima. Mahom su to brendovi koji dolaze iz Nemačke i Francuske - naglašava Kisin i dodaje da su kod nas najprodavaniji modeli "folksvagen golf", "audi A4", "opel astra", "pežo 308", BMW 3, "škoda oktavija" Što se kubikaže tiče, i tu postoje oni trenutno najtraženiji iliti koje svi žele.

- Po kubikaži najprodavaniji automobili takođe mogu da se podele na nove i polovne automobile. Novi su najtraženiji do 1.300 kubika, a polovni do 2.000 kubika radne zapremine motora. Inače, tačno su poznate specifikacije koje naši kupci traže kada hoće da pazare polovnjaka. Kisin nam je otkrio šta naš narod najviše traži.

Đorđe Kisin
foto: Sasomange

- U Srbiji najčešće se traže polovni automobili starosti desetak godina, sa servisnom istorijom i redovnim održavanjem. Uglavnom su to automobili s dizel-motorima zbog manje potrošnje i automobili koji imaju dobru servisnu mrežu i snabdevenost rezervnim delovima. Većina ovih automobila je iz uvoza iz zemalja EU. Po tipu karoserije najviše su zastupljene limuzine, zatim slede karavani i hečbek modeli - rekao nam je on.

Iako je neki optimalni cenovni rang za naš narod, kako smo već i pomenuli, od tri do pet hiljada evra, zanimljivi su podaci koji su to najskuplji, a koji najjeftiniji modeli i koje performanse oni imaju.

- Na Sasomange.rs možete pronaći i skuplje automobile, poput, na primer, "mercedes majbaha", koji ima 557 konjskih snaga. Automobil je 2021. godište. U pitanju je benzinac, sa pređenih svega 3.000 kilometara. Ova "mečka" ima 3.982 kubika i u pitanju je džip. Prodavac je stavio da je cena na upit - kaže naš sagovornik i dodaje koji je to najjeftiniji automobil:

BROJKE

3.000 do 5.000 - cenovni rang polovnih automobila za koje se opredeljuju srpski kupci

65 odsto prodatih automobila su s dizel-motorima

2.000 kubika je najtraženija radna zapremina motora

300 evra najjeftiniji automobil - "zastava 101" iz 1997. godine

20 do 35 odsto je trend rasta cena koji je započet 2019. godine

Svakako je jedan od najjeftinijih automobila "punto" iz 1997. godine. Karakteriše ga benzinski motor zapremine 1.100 kubika i 55 konjskih snaga. Prešao je 41.000 kilometara i prodavac za njega traži oko 300 evra - rekao nam je Kisin. Na srpskom tržištu svakako postoje marke koje prednjače i po prodaji, a ne samo po potražnji. Jer nije isto ono što se oglašava koliko, na kraju, ono što se ipak pazari.

- Marke koje prednjače po prodaji možemo podeliti na nove i na polovne automobile. Kada su u pitanju marke koje se najviše prodaju kod novih automobila to su: "škoda", "fijat", "tojota" i "kija". Ukoliko govorimo o prodaji polovnih automobila, najprodavanije marke su: "folksvagen", "opel", "pežo" i "audi" - ističe naš sagovornik. U masi mnogih, pa i u polovnim automobilima, postoje oni koji se ističu. Tako i među polovnjacima ima onih koji su po nečemu specifični.

- Titulu najspecifičnijeg i definitivno najuzbudljivijeg automobila odneo je "rimac nevera". Ovaj hiperelektrični automobil je ubedljivo najbrži na svetu. Ima fantastične performanse ubrzanja 0-100 kilometara na čas za 1,97 sekundi i maksimalnu brzinu od neverovatnih 412 kilometara na čas. Do ovih rezultata lansiralo ga je fascinantnih 1.914 konjskih snaga i baterije od 120 kilovat-sati, koje omogućavaju i autonomiju od, kako tvrde, 550 kilometara.

Cene polovnjaka takođe često variraju, pa smo našeg sagovornika upitali ima li trenda rasta ili pada cene poslednjih godinu-dve i zbog čega?

- Cene u automobilskoj industriji su na istorijskom maksimumu u poslednjih desetak godina. Trend rasta koji je počeo krajem 2019. i početkom 2020. i i dalje se nastavlja. Rast koji se beleži je u proseku od 20 do čak 35 odsto za određene marke i modele automobila. Ovakve cene uslovljene su raznim faktorima. Naime, proizvodnja novih automobila je značajno usporena zbog nedostataka mikročipova i ostalih elektrodelova koji su ključni za rad automobila.

Specifična prodaja i nabavka

Uvek zanimljivi oldtajmeri

Interesovanje za oldtajmere kod građana Srbije nikada ne opada. Uvek su u modi, baš zbog svoje specifičnosti, ali je tako specifična i njihova prodaja i nabavka! Đorđe Kisin, koordinator tima za auto-moto oglasnika Sasomange.rs svedoči za Kurir o tome.

- Prodaja oldtajmera je vrlo specifična, baš kao i njihova nabavka, restauracija ili održavanje. Manifestacije poput automobilskih sajmova, okupljanja fan klubova određenih brendova predstavljaju glavna mesta gde se obavljaju kupoprodaje ovih automobila. Njihove cene su različite i na njih utiče niz faktora poput stanja u kom se nalaze, da li su restauirani, da li su kolekcionarski primerak, da li su u voznom stanju ili su u pitanju možda modeli od istorijske važnosti. Tako, na primer, možete pazariti oldtajmer za nekoliko hiljada evra, pa sve do nekoliko stotina hiljada evra.

Na isporuku većine modela čeka si i po nekoliko meseci više nego inače, pa proizvođači imaju dodatne probleme sa isporukama naručenih kontingenata automobila. Pad prodaje novih automobila direktno utiče na broj dostupnih polovnjaka i značajno smanjuje ponudu. Nabavka kvalitetnih polovnjaka iz zemalja EU je značajno poskupela - kaže on i dodaje da je kod nas na snazi i mnogo rigoroznija primena zakona o carinjenju automobila:

- Tako je, recimo, za automobile za koje biste ranije carinu i uvoz platili oko 800 evra, danas potrebno izdvojiti gotovo duplu sumu novca. Prodavci i uvoznici svakako moraju ukalkulisati ove visoke troškove u krajnju cenu automobila, pa samim tim imamo situaciju da su cene porasle.

Suzana Trajković

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track