Programiranje aplikacija za automobile je budućnost
Foto: Pr

Nove poslovne šanse za programere

Programiranje aplikacija za automobile je budućnost

Edukacija -

Kako se Gugl plej i Epl ap-stor svakodnevno pune milionima aplikacija, za programere je sve teže da svoje aplikacije uspešno plasiraju i dobiju veliku pažnju. Ali ako ste programer, to ne treba da vas brine, jer se tržište aplikacija širi i postoje i druge zanimljive šanse. Jedna od njih je u automobilskoj industriji. Ova industrija je samo jedan deo sve masovnijeg interneta stvari (eng. Internet of things) koji označava povezivanje uređaja putem interneta. Spajanje uređaja može biti bežično i pruža nove mogućnosti za međusobnu interakciju, ne samo između različitih sistema, već donosi i nove mogućnosti njihove kontrole, praćenje i pružanje naprednih usluga.„Ovo tržište je još u ranoj fazi i tek će se pokazati šta sve nudi. Proizvođačima automobila su vrlo zanimljivi programeri aplikacija i njihova inovativna multimedijska rešenja“, navodi Teri Hjuz, izvršni direktor „Ap karusel“, kompanije koja se bavi razvojem raznih aplikacija, a između ostalog rade i za Jaguar i Land Rover.Nisu se svi proizvođači automobila udružili sa Eplom i Guglom kako bi pružili prijatnije iskustvo u svojim vozilima. Zapravo, mnogi od njih tragaju za prilagodljivim rešenjima. Dakle, ako ste programer koji želi da se bavi aplikacijama za automobile, ili već imate odgovarajuće aplikacije za vozače, pred vama je šest preporuka Terija Hjuza.Radite za svaki uređajAutomobil je samo jedna komponenta interneta stvari (IOT) u svetu povezanih uređaja, tako da ne bi trebalo posebno da radite automobilske aplikacije izolovano od ostalih aplikacija. Radite aplikacije koje će moći da rade i da se koriste kako u automobilima, kućama, tako i na smart telefonima i internetu. Omogućite korisnicima nesmetan pristup i uslugu bez obzira na to gde se nalaze.Koristite ovu mogućnost da bi vas otkriliU automobilu imate mali broj aplikacija, a publika tamo sedi „zarobljena“ satima. Možda je automobil vaš način da dobijete novu publiku. Uzmimo primer radija; vozač koji danas ne koristi internet-radio možda otkrije vaš internet-radio u autu i tako postane vaš pretplatnik.Iskoristite kontekstualne podatkeKao što smo videli na primeru mobilnih uređaja, najbolje aplikacije su često one koje koriste moć kontekstualnih podataka (npr. položaj, brzinomer na telefonu, status korisnika itd) kako bi omogućile bogatije i bolje korisničko iskustvo. Automobil ima mnogo kontekstualnih podataka koji su dostupni trećoj strani, tj. programerima putem dijagnostike na vozilu i drugih API-ja. Aplikacije koje koriste većinu tih svojstava zaista će impresionirati proizvođača automobila.Poboljšajte automobilNakon što je automobil proizveden, on ostaje na putu i više od jedne decenije. Samo vozilo ostaje fundamentalno isto, ali aplikacije imaju mogućnost da ga poboljšaju na načine na koje mi ne možemo ni da zamislimo danas. Aplikacije će u budućnosti biti velika nova prilika na tržištu, kao što su danas na primer novi stereo-sistem ili napredniji GPS.Prilagođavanje je ključAplikacije za automobilske potrebe moraju da budu dobro projektovane zbog mnoštva standarda, (kao i zbog nestandardnih zahteva) koji postoje. Aplikacija će morati da se prilagodi za svakog proizvođača, a možda i za svako vozilo na tržištu. Ne zaboravite da će sigurno postojati i specifični zahtevi kao što su veličina ekrana, ​​kako da se ne odvlači pažnja vozača, sigurnost... Svaka aplikacija će morati da uzima u obzir i mogućnosti povezivanja u vozilu. Dobro osmišljena aplikacija trebalo bi da može da se povezuje sa svakim jedinstvenim setom API-ja i ciljnih platformi. Potrošači će očekivati da aplikacije koje idu uz automobil rade dobro, bez obzira na model, te će i proizvođači tragati za što kompletnijim aplikacijama.B2B (business to business) opcijeAutomobili, kao i internet stvari, nisu samo za potrošače. U stvari, postoji veliko tržište poslovnih klijenata kao što su vozni parkovi, gde su aplikacije ključ za operativne poslove i poboljšanje efikasnosti. Programeri koji nude B2B aplikacije mogu da profitiraju, jer su ove firme spremne da plate za sve što će ubrzati i olakšati posao.Mogućnosti za programere danas su zaista brojne. Od vaših interesovanja i želja zavisi na koje polje ćete se usmeriti. Ako niste još sigurni koji biste i kakav posao voleli da obavljate kao programer, više o opcijama i mogućnostima možete saznati ovde.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track