Sjaomi, miljenik investicionih fondova, vredi 45 milijardi dolara
Foto: Profimedia

Kina ruši rekorde u tehnološkom sektoru

Sjaomi, miljenik investicionih fondova, vredi 45 milijardi dolara

Financial Times -
Kineski proizvođač smartfona prikupio je 1,1 milijardu dolara investicija i postao startap kompanija s najvišom procenjenom vrednošću na svetu

Kineski „Sjaomi“ (Xiaomi), proizvođač nekih od trenutno najprodavanijih modela pametnih telefona na svetu, prikupio je 1,1 milijardu dolara od investicionih fondova u najnovijem ciklusu finansiranja, čime je njegova vrednost povećana na 45 milijardi dolara, a investitori su pokazali da imaju mnogo poverenja u ovu kompaniju, koja beleži izuzetno brz rast.Zahvaljujući ovakvoj proceni „Sjaomi“ je postao startap kompanija u tehnološkom sektoru s najvišom procenjenom vrednošću na svetu. Posle četiri godine postojanja, „Sjaomi“ je prestigao „Uber“, aplikaciju za pozivanje taksi-službe, koja je procenjena na 40 milijardi dolara. Ova aplikacija je u ciklusu finansiranja završenom početkom decembra prikupila 1,2 milijarde dolara. Vrednost „Sjaomija“ je više nego trostruko veća od vrednosti „Lenova“, kompanije koja se kotira na hongkonškoj berzi i trenutno najvećeg rivala za prevlast na kineskom tržištu pametnih telefona.Direktor „Sjaomija“ Lej Džun (Lei Jun) napisao je u svom blogu na „Vejbou“ (Weibo), kineskoj varijanti „Tvitera“ (Twitter), da ova procena vrednosti označava prekretnicu i početak nove faze u razvoju kompanije. Uprava „Sjaomija“ je ranije saopštila da ne planira inicijalnu javnu ponudu pre 2018. godine. Međutim, vrednost kompanije je sada četvorostruko veća nego nakon prethodnog ciklusa finansiranja, završenog u avgustu 2013. godine, kad je procenjena na 10 milijardi dolara.Novi ciklus finansiranja je u fazi pregovora od novembra, a među investitorima se, između ostalih, nalaze „Ol-stars investment“ (All-Stars Investment), „Di-Es-Ti“ (DST), „Dži-Aj-Si“ (GIC), „Hopu fand“ (Hopu Fund) i „Junfeng kapital“ (Yunfeng Capital), objavio je predsednik „Sjaomija“ Lin Bin na „Fejsbuku“ (Facebook).„Sjaomi“ najavljuje da će deo ulaganja iskoristiti za proširenje izbora zabavnih sadržaja koji su dostupni korisnicima njegovih telefona. Prošlog meseca je objavljeno sklapanje investicionih ugovora sa dva najveća kineska servisa za praćenje video-sadržaja preko interneta „Jouku Tudou“ (Youku Tudou) i „Ićiji“ (Iqiyi), čiji će sadržaj sada postati deo „ekosistema“ brenda „Sjaomi“. Vrednost investicije u „Jouku Tudou“ nije poznata javnosti, dok je „Ićiji“ objavio da je „Sjaomi“ uložio 300 miliona dolara, ali ne i za koliki udeo u kompaniji.„Sjaomi“ je pokrenuo viralnu marketinšku kampanju za prodaju svojih visokokvalitetnih, a jeftinih pametnih telefona i ostvario vodeće mesto na kineskom tržištu, ostavivši za sobom brojne proizvođače s dužom tradicijom. Prema podacima kompanije za istraživanje u oblasti tehnologije „Aj-Di-Si“ (IDC), tržišni udeo kompanije je krajem septembra dostigao 15 procenata.„Sjaomi“ će ove godine bez problema postići ciljanu prodaju od 60 miliona telefona, a već je objavljen ambiciozan plan za sledeću godinu, kad kompanija namerava da proda 100 miliona telefona i pokrene izvoz u desetak zemalja, uključujući Indiju, Maleziju i Filipine. Prema podacima kompanije „Stratedži analitiks“ (Strategy Analytics) za treći kvartal ove godine, „Sjaomi“ je nakratko bio treći na svetu po prodaji pametnih telefona. Međutim, preuzimanje „Motorole“ (Motorola) omogućilo je kompaniji „Lenovo“ da se vrati na ovu poziciju.

Ovo označava prekretnicu i početak nove faze u razvoju kompanije, poručio je direktor „Sjaomija“ Lej Džun
Ovo označava prekretnicu i početak nove faze u razvoju kompanije, poručio je direktor „Sjaomija“ Lej Džun

Charles Clover - Peking

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track