PREDSEDNIK NA CEREMONIJI SPAJANJA ŽELEZNIČKOG KOLOSEKA: Bolje nego u Švajcarskoj, a evo šta mu je rekao mašinovođa Slobodan!
Foto: TV Pink Printscreen, Kurir

predsednik u čortanovcima na deonici STARA PAZOVA - NOVI SAD

PREDSEDNIK NA CEREMONIJI SPAJANJA ŽELEZNIČKOG KOLOSEKA: Bolje nego u Švajcarskoj, a evo šta mu je rekao mašinovođa Slobodan!

Politika -

Ljudi su zaboravili šta su to vozovi... Meni su ovi lepši nego u Švajcarskoj - rekao je Vučić pa na ruskom jeziku porazgovarao s predstavnicama ruske kompanije koja gradi ovu železničku deonicu

NOVI SAD - Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić prisustvuje ceremoniji spajanja železničkog koloseka na deonici Stara Pazova - Novi Sad na vijaduktu u plovnom delu Dunava.

1 / 49 Foto: Kurir

- Bolje nego u Švajcarskoj, ali to naši ljudi neće da priznaju - rekao je predsednik Vučić koji se provozao vozom na deonici Stara Pazova - Novi Sad.

Aleksandar Vučić
foto: TV Pink Printscreen

- Ljudi su zaboravili šta su to vozovi... Meni su ovi lepši nego u Švajcarskoj - rekao je Vučić pa je potom na ruskom jeziku porazgovarao i sa predstavnicima ruske kompanije koja gradi ovu železničku deonicu.

Predsednik je dodao da prvi vozovi iz Švajcarske stižu početkom oktobra a ostali u februaru, te da će po dolasku biti testirani prvo na batajničkoj deonici.

Aleksandar Vučić
foto: Kurir

Cena karte do Novog Sada

Ministar građevinarstva, saobraćaja i insfrastrukture Tomislav Momirović podsetio je da će se vozom do Novog Sada stizati za pola sata, a predsednik je dodao da će karta biti otprilike do 1.000 dinara što je jeftinije nego autom jer je samo drumarina 400 i nešto dinara, a gde je još gorivo.

Predsednik je tokom vožnje vozom rekao i da će se do Užica stizati za manje od 3 sata, te dodao da će na železničkim linijama na kojima se bude putovalo 50 minuta i više biti i posluženje pa će moći da se popije kafa, pojede sendvič...

1 / 21 Foto: Kurir

Razgovor sa mašinovođom

Predsednik je prethodno porazgovarao i sa mašinovođom voza kojim se vozio na pomenutoj deonici, a koji mu je rekao da je "već 30 godina mašinovođa i da je ovo trasa za poželeti".

Predsednik je na svoj zvanični Instagram profil Budućnost Srbije postavio razgovor sa mašinovođom na deonici Stara Pazova - Novi Sad.

- Mašinovođa sam 30 godina, i mogu da Vam kažem da je zadovoljstvo voziti po ovakvom koloseku - rekao je mašinovođa, na šta mu je predsednik Vučić odgovorio da mu je drago kada čuje takve reči.

Za 6 meseci brzom prugom od Beograda do Novog Sada

Vučić je izjavio danas, na ceremoniji povodom spajanja železničkog koloseka na vijaduktu u Čortanovcima, da će građani za šest meseci moći da se voze novom brzom prugom od Beograda do Novog Sada. "Pruga će kompletno biti završena do kraja godine, a onda će početi testiranje vozova na najveće brzine, najpre u Batajnici, zatim počinje komercijalna upotreba pruge", rekao je Vučić, podsetivši da će vozovi ići brzinom od 200 kilometara na sat.

Zanimljive činjenice o pruzi

Vučić je kazao da će za saobraćaj biti nabavljeni novi, švajcarski, dabldeker vozovi, te da će novi vozovi i nova pruga doprineti zelenoj agendi Srbije. Dvokolosečni železnički vijadukt, dug je gotovo tri kilometra, a njegovi stubovi na nekim mestima dosežu visinu od 27 metara. Izgradnja brze pruge od Stare Pazove do Novog Sada, u dužini od 40,4 kilometra, koju gradi ruski RŽD Internešenel, počela je 2017. godine, a vrednost radova je, kako je ranije rečeno, nešto viša od 580 miliona dolara.

Ukupna vrednost izgradnje pruge Beograd - Budimpešta kroz Srbiju je oko dve milijarde dolara, a pruga kroz Srbiju biće duga oko 184 kilometara. Projekat brze pruge od Beograda do Budimpešte je dogovoren kao zajednički projekat izmedu Srbije, Kine i Madjarske u okviru globalne inicijative Kine "Pojas i put".

Generalni direktor i predsednik uprave kompanije RŽD Internešnl, koja izvodi radove na pruzi, Oleg Belozjorov izjavio je da po tehničkoj složenosti ovakav projekat ne postoji u regionu Balkana. On je naveo da pandemija nije uticala na radove i poštovanje obaveza, te da rad na prokjektu nije zaustavljen nijedan dan. "U decembru bićemo spremni da predamo objekte na deonici Stara Pazova-Novi Sad, a početom naredne godine planiramo da pristupimo ispitivanjima na toj deonici, nakon čega će pruga biti puštana u saobraćaj", kazao je Belozjorov.

Ambasador Rusije u Srbiji Aleksandar Bocan-Harčenko rekao je da je rekonstrukcija pruge Beograd – Novi Sad jedan od najvećih projekata u privrednom razvoju Srbije, i ocenio da će pomoći i regionalnoj integraciji. Ocenio je da se projekat uklapa i u evropske tendencije Srbije, jer će na najbolji način povezati Evropu i Balkan.

I kralj Milan je imao neke koji su mu pričali da ne gradi

Vučić je izjavio danas da je imao "slične probleme" kao i kralj Milan Obrenović kada je gradio prugu od Beograda do Niša, jer je i kralj, kao i on lično, imao "neke N1", koji su mu pričali da to ne radi.Na pitanje novinara televizije N1, zašto je sada potrebno šest godina za izgradnju pruge, što je više nego u vreme kralja Milana Obrenovića, kada je to bilo urađeno za tri godine, predsednik Srbije je rekao da se radi o "najmodernijoj" pruzi u regionu, gde će vozovi ići 200 kilometara na sat. "Danas je nemoguće izgraditi prugu koja ide 200 kilometara na čas ,za tri godine, a ovu prugu ćete moći da vozite pet puta brže nego u vreme kralja Milana", rekao je on na ceremoniji spajanja železničkog koloseka na deonici Stara Pazova - Novi Sad.

Vučić je istakao da na vreme izgradnje pruge utiču mnogi faktori. "Izgraditi prugu za tri godine, koja ide 200 kilometara na sat je moguće jedino možda u Kini. Ovde je nemoguće, pogotovu zbog geologije", objasnio je on. Vučić je najavio i izgradnju pruge od Beograda do Crne Gore, ali da to može da se očekuje za četiri, pet godina.

Krenuli pregovori sa RŽD oko izgradnje jedinstvenog dispečerskog centra u Makišu

Vučić je rekao danas da su sa kompanijom "Ruske železnice" (RŽD) počeli pregovori oko izgradnje Jedinstvenog dispečerskog centra u Makišu, kod Beograda. On je nakon prisustvovanja spajanju železničkog koloseka na deonici Stara Pazova -Novi Sad na pitanje novinara kakvi su planovi za saradnju sa RŽD rekao da su krenuli pregovori oko izgradnje jedinstvenog dispečerskog centra u Makišu.

"Jedinstveni dispečerski centar će imati posebne regionalne dispečerske centre u Novom Sadu, Beogradu, Nišu i Požegi i to će uvezati ceo sistem i garantovati stoprocentnu sigurnost za sve vozove", rekao je Vučić.

Dodao je da će dispečerski centar omogućiti da se u svakom trenutku vidi pozicija svake lokomotive i putnika. "To je 210 kilometara dugačka pruga i očekujemo da do kraja godine potpišemo ugovor za tu za nas značajnu prugu", rekao je Vučić. ; Dodao je da ta ruska kompanija za izradu projektne dokumentacije počela da koristi kredit od 230 miliona dolara.

Kurir.rs

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track