BLOKADA AUTO-PUTEVA I GAZELE DONOSI DRŽAVI VIŠESTRUKU EKONOMSKU ŠTETU! Miladin Kovačević objašnjava koje su posledice
Blokiranje saobraćajnica, pre svega auto-puteva, iz više aspekata je ekonomski štetno po državu, ukazuje ekonomski stručnjak Miladin Kovačević.
Govoreći o protestima dela opozicije koji su tokom prošlog petka blokirali most Gazelu i deo međunarodnog auto-puta, što su najavili i za predstojeći petak, Kovačević ukazuje da su posledice toga izrazito negativni efekti na ekonomski život zemlje i ocenjuje da deluje da to i jeste namera onih koji puteve blokiraju.
- Najmanje su dva aspekta, odnosno negativna efekta takvog delovanja. Jedan je svakako ono što bi mogli nazvati direktnom štetom, a to je pojava problema odvijanja saobraćaja, bilo da je u pitanju putnički ili teretni saobraćaj, a oba imaju veze sa ekonomskim životom zemlje. Drugi aprekt jeste negativan znak svim subjektima, i ekonomskim i međunarodnim, o nesigurnosti upotrebe osnovne putne infrastrukture u zemlji Srbiji. To znači da oni koji su nameravali da idu Koridorom 10 ili koridorom Miloš Veliki ili pak nekim drugim važnim putevima koji vode dalje ka međunarodnim saobraćajnicama, sada moraju da razmišljaju da li je izvesno da će u planiranom roku da prođu tim putevima, odnosno da li imaju izvesnost obavljanja aktivnosti transporta ili putovanja. Ako ocene da nemaju, a mi takvu poruku šaljemo ovim blokadama, oni će tražiti alternativu, a tako se smanjuju ekonomske performanse naše zemlje - navodi Kovačević za Kurir.
Kako ističe, bilo da je reč o turizmu, saobraćaju, transportu itd, sve je povezano sa putnom infrastrukturom.
- Na kraju krajeva, potrebno nam je održavanje ekonomske aktivnosti jer bi pod pretpostavkom normalnih uslova ove godine trebalo da imamo stopu rasta od oko dva do 2,5 odsto, a ovime to rizikujemo, što pak vuče dalje posledice - konstatuje Kovačević.
Kurir.rs
VUČIĆ NA SVEČANOSTI POVODOM OBELEŽAVANJA 30 GODINA SAVEZA VOJVOĐANSKIH MAĐARA: Danas nemamo veće prijatelje! Srbija je druga najbrže rastuća ekonomija