BEOGRAD MORA JEDNO POZORIŠTE DA NAZOVE PO BRANISLAVU NUŠIĆU: Nenad Jezdić otkrio šta ga je nateralo da pređe iz Ateljea 212 u JDP
Foto: Nebojša Babić

iskren

BEOGRAD MORA JEDNO POZORIŠTE DA NAZOVE PO BRANISLAVU NUŠIĆU: Nenad Jezdić otkrio šta ga je nateralo da pređe iz Ateljea 212 u JDP

Pop kultura -

Nakon više od četiri decenije od sutra uveče ponovo je na repertoaru Jugoslovenskog dramskog pozorišta predstava "Pučina", nastala po delu Branislava Nušića.

Davne 1977. godine režiju je potpisao Dejan Mijač, a sada njegov đak Egon Savin. Nušićev komad oživeće na sceni Nenad Jezdić, Sloboda Mićalović, Ljubomir Bandović, Vesna Stanković, Bojan Lazarev, Cvijeta Mesić, Jovana Belović, Bojan Dimitrijević, Nebojša Milovanović i Goran Šušljik u alternaciji, Maja Kolundžija Zoroe, Marko Baćović i Bogdana Obradović.

Glavna uloga poverena je Nenadu Jezdiću, koje se na konferenciji za medije začudio što se nismo još odužili tako velikom piscu.

- Beograd mora da ima pozorište koje se zove Branislav Nušić. To je pisac koji je u rangu najznačajnijih evropskih komediografa, poput Molijera, Gogolja, Ostrovskog... Pozivam ljude iz gradske uprave da razmisle o osnovnom pitanju ne samo srpskog pozorišta već srpske kulture - rekao je Jezdić.

Branislav Nušić
foto: arhiva

On ističe da ga je uloga u predstavi "Pučina" prelomila u odluci da pređe u stalni ansambl JDP.

- Izazov savladavanja uloge u predstavi "Pučina" pomogao mi je da donesem takvu odluku. Nikada nisam imao takvo emotivno trajanje na sceni kao što je to slučaj s ulogom Vladimira Nedeljkovića. Dragoceno je osećanje kada imate skoro pa potpunu sigurnost u onog ko vas vodi kroz predstavu, a Egon Savin to svakako čini sa mnom - objasnio je glumac.

Jezdić smatra da nije lako igrati jednog Nušića, ali da je najteže biti tačan i iskren u pozorištu. - Ovde ima satire i neke ironije, ovo je Nušićev dramski tekst i sve vreme potenciramo da je to veoma važno.

Nenad Jezdić
foto: Nebojša Babić

Glumac misli da su Nušićeve poruke svevremenske i da nijedno drugo svedočanstvo ne postoji o toj drami, apsurdu i komediji mentaliteta. Smatra da niko nije tako duboko zadirao kao što je Nušić uradio.

- Nisu vanvremenske, već su svevremenske - zato što su autentične, iskustvene. I ovo ovde ima elemente sarkazma i ironije, a čak je i predstava koja je izvedena ovde sedamdesetih godina u dobroj meri imala definiciju farse, da ne kažem burleske. Mi sada pokušavamo da ispratimo emotivni kontinuitet i emotivni sunovrat čoveka, oca, državnog službenika, činovnika i svih onih koji takav status nose u ovom komadu. Omiljeni Nušić mi je ovaj sad. Sveprisutan sam u tome, intenzivno razmišljam o tome i videćemo da li sam odgovorio na taj zadatak.

Srpski mentalitet se nije promenio od Nušića pa do danas, a Jezdić pretpostavlja da je razlog to što kao narod ne radimo dovoljno na sebi. - Sa zadovoljstvom slušam sociologe, psihologe, učene ljude kada pričaju o našem narodu. To je tako. Sada sa ovog mesta tvrdim da je to tako, ali kako je moguće - verovatno ne radimo kao narod dovoljno na sebi. Siguran sam da sva promena koju očekujemo od drugih prvo mora da bude izazvana u nama samima - da bi evoluirala i postala masovna - zaključio je glumac.

Kurir.rs/ Maša Kostić

Bonus video:

00:40

NA SPOMEN LEČIĆA JEZDIĆ POBESNEO! Napao novinarku zbog PITANJA i JASNO stavio do znanja šta misli o SKANDALU

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track