RIGOROZAN PRAVILNIK ZADAJE MUKE VOZAČIMA, NE ZNAJU VIŠE ŠTA DA RADE: Zbog jedne sitnice mogu da vas vrate sa tehničkog pregleda, a ako slučajno imate OVE NALEPNICE na automobilu, LOŠE VAM SE PIŠE!
Foto: Zorana Jevtić

GUBE STRPLJENJE

RIGOROZAN PRAVILNIK ZADAJE MUKE VOZAČIMA, NE ZNAJU VIŠE ŠTA DA RADE: Zbog jedne sitnice mogu da vas vrate sa tehničkog pregleda, a ako slučajno imate OVE NALEPNICE na automobilu, LOŠE VAM SE PIŠE!

Društvo -

Novi pravilnik o ispravnosti vozila s pravom je dobio epitet rigorozan, a od 5. jula kada je počela njegova primena, zadao je mnogo muka vozačima.

Ispostavilo se da sami kontrolori ne znaju šta mogu da tolerišu na tehničkom pregledu, a šta ne, te vraćaju automobile zbog svakvih sitnica, a sve iz straha da i sami ne budu kažnjeni.

foto: Zorana Jevtić

Načelnik Uprave saobraćajne policije Nebojša Arsov izdao je saopštenje u kome navodi koja se oštećenja po novom pravilniku tolerišu, a koja ne, i ukazao na to da "oštećenja koja ne utiču na bezbednost vozila nisu razlog da ono bude okarakterisano kao neispravno". Međutim, iskustva onih koji ovih dana odvoze vozila na tehnički pregled, govore da nedoumica ima sijaset, a da na kraju ispaštaju vozači - što živcima, što novčano.

Problem su tako imali oni čije je vozilo “neobične” odnosno nedefinasne boje – nadležni nisu mogli da utvrde da li je motocikl ljubičast, braon ili žut, pa je vlasnik zbog toga prošao pakao na tehničkom. Drugi su prijavili da su ih vraćali zbog oštećene nalepnice koja pri tom nema nikakav značaj za ispravnost vozila ili pak zbog zalepljenog broj telefona firme, nekima nedostaje znak modela automobila...

Beograđanin N. O, čija firma u voznom parku ima tri automobila, kaže da ima "stopostotan negativni skor" na tehničkom pregledu - sva tri automobila su odbijena, a nijedan zbog neispravnosti, pogotovo ne neke koja bi uticala na bezbednost.

Nemaš nalepnicu - ne može

"Oštećena nalepnica na vratima! Tri tehnička odbila da "puste" auto. Ovaj auto koristimo već godinama a evo, sad je, kao što sami vidite, tehnički neispravan", kaže N. O, pomalo ironično.

Na nalepnici bi trebalo da piše broj šasije, osovinsko opterećenje i najveća masa nosivosti, ali je prednji deo ogreban, te se ne vide svi brojevi. On kaže da ne zna kada je ovo oštećenje nastalo, ali da ranijih godina nije imao problem na tehničkom, kao i da je auto kao takav - apsolutno ispravan.

"Epilog - morao sam da zovem ovlašćeni servis i da naručim novu nalepnicu. To košta 12.000 dinara i čeka se 20 dana", objašnjava on.

foto: Zorana Jevtić

Ali mukama tu nije kraj. Pošto “nedostake” ne može da otkloni u roku od tri dana, tehnički pregled će morati ponovo da plati, a to je oko 2.000 dinara.

"Bojim se da se to ne prolongira, jer postoji mnogo situacija zbog kojih može da prođe i dodatnih desetak dana, a ako prođe 30 dana da se ne registruje auto, moraću da odjavim auto i uzmem nove tablice, što je tek dodatni trošak", objašnjava ovaj vozač.

Menjanje tablica inače košta oko 3.700 dinara.

U jednom od beogradskih servisa za tehnički pregled na pitanje da li bi i oni vratili vozilo u slučaju izgrebane nalepnice, oni su potvrdili da bi, jer to ipak jeste neregularnost, mada su i sami konstatovali da to nikako ne utiče na bezbednost vozila.

Imaš nalepnicu? Ne može ni to

Međutim, neprijatnostima koje je doživeo tu nije kraj. Druga dva vozila koja poseduje jesu dva pikapa, koji na zadnjim vratima imaju zalepljeno ime firme i broj telefona. Po rečima našeg sagovornika, ova dva vozila nisu prošla tehnički pregled upravo zbog tih nalepnica.

"Rekli su mi u servisu da sme da bude zalepljen logo firme, ali brojevi ili tekst ne smeju", priča on rezignirano.

foto: Zorana Jevtić

Kako bilo, skidanje nalepnica sa pikapa košta oko 50 evra, a novo lepljenje nakon tehničkog, koštaće isto toliko. Imajući u vidu dva vozila, ova situacija je našeg sagovornika bacila u neplaniran trošak od oko 200 evra.

"Suština problema je što nije sve jasno definisano tim pravilnikom, a servisima je rečeno da će trpeti velike sankcije ukoliko se otkrije da su pustili u saobraćaj vozilo koje nije trebalo. Ja ih razumem, neće da dovedu sebe u situaciju da plate visoke kazne ili dobiju prijave. Poseban je problem to što ne postoji precizan katalog izmena i dograđenih delova na automobilu za koje je potreban atest. Zbog toga odbijaju veliki broj vozila, i to zbog sitnica i gluposti", zaključuje sagovornik.

Nedostaje znak modela automobila

I dok je N. O. imao problema u jednom slučaju zbog izgrebane nalepnice, a u drugom zbog viška izlepljenih delova automobila, jednog korisnika vratili su jer je nedostajo znak marke automobila!

Korisnik društvene mreže Fejsbuk objasnio je zašto auto njegove sestre nije prošao tehnički pregled. Po njegovim rečima, na prednjoj strani automobila je nedostajao znak "opel", a za zadnji spojler su rekli da jednostavno nije fabrički deo tog automobila, za šta je po novim propisima verovatno trebalo da priloži atest.

"Evo zbog čega su vratili sestrin auto. Napred nije imala plastični "opel" znak (krali su joj više puta) i kažu da ova plastika iznad zadnjeg stakla (spojler) nije fabrički deo tog auta. Šta vi mislite?", pitao je ovaj brižni brat.

Jedan od komentara na ovu objavu glasio je: "Ako uspem da registrujem auto iz druge, smatraću da sam uspela u životu."

(Kurir.rs/Blic, M.M./Foto: Zorana Jevtić)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track