Čekanju u redovima odzvonilo – rešenje je Jedinstveno upravno mesto
Foto: MDULS

Reforma javne uprave uz podršku Evropske unije

Čekanju u redovima odzvonilo – rešenje je Jedinstveno upravno mesto

Društvo -

Kako bi građanima bile pružene bolje i efikasnije usluge, 25 gradova i opština otvorilo je Jedinstveno upravno mesto, popularno zvano JUM. Bez obilazaka različitih institucija, sve što je potrebno sada možete da uradite – na jednom mestu i u najkraćem mogućem roku. U Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave (MDULS) najavljuju povećanje budžetskog fonda.

„U 2022. godini mi ćemo uvećati 2,5 puta fond za otvaranje Jedinstvenog upravnog mesta tako da će gradovi i opštine u Srbiji u 2022. godini imati 100 miliona dinara na raspolaganju”, najavljuje ministarka Marija Obradović i dodaje: “Za sada u Srbiji imamo 25 gradova i opština koje imaju Jedinstveno upravno mesto. Ovim pozivom u januaru pridružiće se još petnaestak gradova i opština. Pozivam gradske i opštinske uprave da se prijave već u januaru, odmah posle novogodišnjih praznika, što znači da je vreme da sada pripremaju dokumentaciju i da apliciraju za sredstva za otvaranje Jedinstvenog upravnog mesta. Vrlo je važno da vaši građani u vašem okruženju dobiju profesionalnu i ljubaznu uslugu. Naravno, neophodno je da se ispoštuju neki tehnički preduslovi, ali to već gradovi i opštine znaju, jer smo mi u stalnom kontaktu sa njima“.

JUM Pirot
foto: Promo

Grad Pirot jedan je od gradova koji je, uz finansijsku podršku Ministarstva za državnu upravu i lokalnu samoupravu, opštinski uslužni centar transformisao u moderno Jedinstveno upravno mesto. Gradonačelnik Vladan Vasić kaže da im je za taj posao bilo potrebno nekoliko meseci, ali da nije samo ugodan ambijent ono čemu su težili.

„Mi smo krenuli u reformu javne uprave i naše uprave poodavno. Želimo da što je moguće više usluga pružamo na jednom mestu građanima, da imamo objedinjene usluge i republički organi i lokalna samouprava i da čovek kada dođe u jedinstveno upravno mesto može da što je moguće više poslova završi na jednom mestu. Mogu da završe svoje poslove i kada je dečija zaštita u pitanju i kada je odeljenje za urbanizam u pitanju, tu postoji naravno i šalter Pošte da ne moraju da idu negde nešto da plaćaju kada možda imaju zahtev za izdavanje lične karte ili vozačke dozvole. Sve to sada imamo, na jednom mestu“, objašnjava gradonačelnik Pirota.

JUM Pirot
foto: Promo

Redovi koje smo zatekli se naprave, ali kratko traju. Građanima prija mogućnost da sve poslove završe na jednom mestu.

„Kada na jednom mestu, u jednoj šalter sali možete da završite sve svoje poslove i da dođete po neku potvrdu ili uverenje koje vam je bilo do sada neophodno da nađete u gradskoj ili opštinskoj upravi, to značajno vama štedi i vreme i novac“, kaže ministarka Marija Obradović.

„Mislim da je to vrlo dobro i za nas kao lokalnu samoupravu i organ uprave, i za ljude koji dolaze ovde po bilo koju uslugu. Želimo da se osavremenimo, da ljudi imaju pristup našim uslugama iz bilo kog dela sveta, da možete sada vi i iz Beograda i iz Australije da tražite neka dokumenta preko e-Šaltera“, dodaje gradonačelnik Pirota.

Podsetimo, Jedinstveno upravno mesto samo je jedan od rezultata reforme javne uprave koja se u Srbiji sprovodi uz podršku Evropske unije. Glavni koordinator reforme je Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave.

Prema podacima MDULS državni organi i institucije u Srbiji međusobno su elektronski razmenili 10 miliona dokumenata. Sve to ujedno znači da su građani na šaltere išli deset miliona puta manje, i tako štedeli i svoje vreme i novac.

MDULS

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track