Šta treba da izbegavate pri dizajniranju web stranica

Saveti za web dizajnere

Šta treba da izbegavate pri dizajniranju web stranica

Edukacija -
Bilo da kupuju onlajn ili prikupljaju informacije, postoji nekoliko stvari koje korisnike lako mogu da iznerviraju. Te „sitnice“ ugrožavaju korisničko iskustvo. Zbog njih korisnici brzo napuštaju stranice, a mnogi se više nikad i ne vrate.

Stranice koje se dugo učitavaju ili loše postavljene reklame samo su neke od stvari koje mogu da ostave loš utisak. Tom Ventvort, direktor marketinga u kompaniji „Acquia“, već 18 godina bavi se marketinškim strategijama, brendiranjem, pozicioniranjem na tržištu i komunikacijom. Zahvaljujući svom dugogodišnjem iskustvu i istraživanjima, napravio je listu stvari koje ljudi najviše mrze na web stranicama. Ako želite uspešno da se bavite web dizajnom, trebalo bi da ih uvek imate na umu.

1. Previše teksta

U proseku, korisnici pročitaju samo 28 odsto reči na stranici. Dakle, broj reči je veoma bitan. Upotrebljavajte tekst tamo gde je to potrebno, ali pokušajte da sve dodatne informacije prenesete na različite, dinamičnije načine. Obogatite svoje stranice slikama i informativnim video-materijalima. Ove zanimljive alternative će privući korisnike, a mogu takođe povećati posetu sajtu, kao i kupovinu.

2. Učitavanje predugo traje

Verovatno ste mnogo puta čuli frazu: živimo u društvu instant zadovoljstva. U svetu interneta ovo znači da kada korisnik klikne na link, on želi da se stranica učita brzo. U stvari, 40 odsto posetilaca sajta napustiće web stranicu ako učitavanje traje duže od tri sekunde, što može imati veliki uticaj na promotivne i prodajne cljeve.

Zato bi trebalo da stalno proveravate vreme učitavanja web stranice. Obezbedite resurse za procenu i potrudite se da uklonite sve što usporava stranicu. Fleksibilne klaud (cloud) platforme vam mogu pomoći da poboljšate promet, ili možete da iznajmite DNS usluge kako biste proaktivno preusmerili promet i izbegli kašnjenja. Još jedan čest problem je broj HTTP zahteva na stranici! – Dobro je da znate koliko zahteva za preuzimanje vaša stranica ima, pa da infrastrukturu uskladite sa tim.

3. Stranice nisu prilagođene za sve uređaje

Ljudi pristupaju sadržaju na internetu sa raznih uređaja. Prema istraživanjima, 60 odsto svih korisnika internetu pristupa sa mobilnih uređaja. Šta to znači? Vaša stranica mora da bude prilagođena za sve uređaje, od ajfona do desktop uređaja. Dizajnirajte svoje stranice tako da u potpunosti budu prilagodljive, te da vaši klijenti uvek mogu da pristupe stranici, ma koji uređaj da koriste.

4. Postoje dosadni iskačući (pop-up) prozori

Brojna istraživanja su pokazala da neverovatnih 90-95 odsto ljudi mrzi pop-ap prozore. Nije teško ni zaključiti zašto: ovi prozori prekidaju korisničko iskustvo. Svestan ovog problema, Gugl je objavio algoritam koji blokira web sajtove sa previše oglasa i pop-ap prozora.

To je dovoljan razlog da još jednom razmislite o njihovoj upotrebi. Potrudite se da oglasi i prijave budu što manje nametljivi. Omogućite korisnicima da ih lako izbegnu ako ih takav oglas ne zanima. Takođe razmislite o pop-ap prozorima koji se pojavljuju nakon što korisnik provede na vašem sajtu određeno vreme, ili kada je već stigao do određene tačke na njemu. Korisnici koji se duže zadržavaju na vašem sajtu već su pokazali zainteresovanost za vašu stranicu, te je manje verovatno da će ih neki oglas oterati.

5. Video koji se automatski pušta bez pristanka korisnika

Verovatno se i vama to već desilo. Prelazite kroz sve otvorene stranice i pokušavate da nađete na kojoj se nalazi video koji stvara neželjenu buku. Jedna od najomraženijih digitalnih taktika oglašavanja jeste upravo video koji se automatski pokreće kada korisnik poseti stranicu ili kada se pomera nadole do određene tačke na stranici.

Korišćenje videa je dobra taktika za privlačenje pažnje. Ali pre nego što se odlučite da upotrebite opciju automatskog puštanja, zapitajte se koliko potrošača ćete time iznervirati i izgubiti.

Fejsbuk ima dobru taktiku pri automatskom puštanju videa. Slika na videu se automatski pokreće kada korisnik naiđe na video, ali je zvuk sasvim utišan dok korisnik ne odluči da li želi da ga pojača i čuje. Na taj način, video je i dalje privlačan, ali ne rasteruje korisnike neočekivanom bukom.

Ako želite da budete uspešan dizajner, treba da znate da će vaš uspeh najčešće zavisiti od zadovoljstva korisnika. A korisnici su zadovoljni samo ako im ponudite sajt koji će im pružiti vrhunsko korisničko iskustvo i omogućiti im da se osećaju prijatno dok surfuju internetom.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja