Vratićemo se malo više od dve decenije u prošlost kad je autor teksta prvi put bio u bioskopu na projekciji filma "Knjiga o džungli" sa Džejson Skot Lijem i Lenom Hedi (danas poznatija kao Sersej iz Igre prestola). Ukratko rečeno to je jedno od najsnažnijih lepih sećanja i svaka kritika na račun tog filma je zabranjena, koliko god bila opravdana.
Naravno, sve zavisi od toga šta tražite. Ukoliko očekujete vernu adaptaciju knjige Radjarda Kiplinga iz 1894. onda ovo sigurno nije film za vas. Novi film je posebno dizajniran za ljubitelje animiranog ostvarenja iz 1967. godine i usuđujemo se da kažemo kako je i bolji od "originala".
Elbin Šir Kan je verovatno najbolji holivudski negativac u poslednjih par godina (izvinjavamo se Kajlo Renu iz Ratova zvezda), po prvi put mu je data validna motivacija i što je najbitnije zaista je zastrašujuć, ne samo zbog toga što je džinovski tigar. Marijev Balu je spojio šarm crtanog filma sa specifičnim humorom slavnog glumca što je pun pogodak. Nil Seti je novo lice Holivuda i u svom prvom filmu pokazao je zavidan talenat i neposrednost. Možda prosečan filmofil neće ceniti njegovu glumu ali ipak se treba setiti da je dečak radio u teškim uslovima u studiju bez ikakve interakcije sa drugim glumcima. Naravno nema filma bez mane, pa i ovaj ima nekoliko propusta. Ostvarenje nije zamišljeno kao mjuzikl ali logično je što su izabrali i ubacili dve legendarne pesme iz originala. Prva je fantastičan tranzit u drugi akt filma, druga već deluje nasilno i veštački nakalemljeno iako smo svi želeli da je čujemo. Režiser Džon Favro izabrao je da bude geografski tačan pa je zamenio orangutana iz crtaća (jer ova vrsta ne živi u Indiji) sa Gigantopitekusom, praistorijskim džinovskim primatom koji svoje scene pretvara u sinematike iz video igara, što dovodi u pitanje mudrost takve odluke. Takođe, segment sa zmijom Ka, ima ulogu ekspozicionog narativa što deluje malo nevešto, ali sve navedene mane ipak ne spuštaju generalni kvalitet filma. Dobar, svedeni scenario, preispitivanje ideje odnosa čoveka i životinje, motivi napuštenosti, osvete i značaj roditeljstva prosto nas primoravaju da damo filmu
Autor: Luka Radovanović