MARKETING NA LINKEDINU ZA POČETNIKE: Ovo je 5 osnovnih saveta za uspeh
Foto: Promo

Društvene mreže

MARKETING NA LINKEDINU ZA POČETNIKE: Ovo je 5 osnovnih saveta za uspeh

Edukacija -

LinkedIn je, od mreže koja je bila namenjena pojedincima da lakše pronađu posao i prošire mrežu svojih poznanstava sa poslovnim saradnicima, postao mreža koja povezuje biznise i pomaže čitavim kompanijama da se razviju i budu prepoznate kao dobro mesto za rad.

Ako se bilo koji deo vašeg poslovanja zasniva na odnosu sa poslovnim klijentima ili donosiocima odluka u velikim firmama, onda je neophodno da iskoristite funkcionalnosti LinkedIna za unapređenje svoje strategije.

Marketing na poslovnoj mreži je dosta drugačiji od ostalih platformi za povezivanje ljudi, pa je zato, pre nego što počnete da kreirate sadržaj, neophodno dobro se upoznati sa mogućnostima. U nastavku pronađite savete koji će vam pomoći da počnete.

Koristite hashtagove

Iako će vam mnogi stručnjaci za druge platforme reći da su haštagovi prevaziđeni i da nema potrebe ubacivati ih u svaku objavu, kada je LinkedIn u pitanju, situacija je mnogo drugačija. Korišćenjem oznaka pomažete algoritmima da plasiraju vaše sadržaje ljudima koji su za njih zainteresovani.

Svakako u ovome ne treba da preterujete – zadržite se na nekoliko reči i tagova koji imaju direktno veze sa onim o čemu ste pisali. Takođe, ljudi mogu pratiti haštagove koje objavljujete, pa će im se tako vaše priča uvek pojavljivati među prvima na pregledu.

Objavljujte tekstove različite dužine

Edukacija, Linkedin
foto: Promo

U svakom vidu promocije posvećujete određeno vreme testiranju različitih tekstova, vizuelnih rešenja i primera sadržaja kako biste došli do konkretnih smernica i informacija o tome šta se najviše dopada ciljnoj grupi i šta najbolje prolazi.

Na LinkedInu je ta probna faza trajna, pa se nikako nemojte vezivati samo za jedan tip sadržaja i dužinu teksta. Iako je dobro s vremena na vreme objaviti dužu priču, koja nudi neku vrednost i komunicira sa ciljnom grupom na edukativan način, vodite računa da ne budete zapamćeni kao brend koji previše pametuje. Zato ponekad objavite i neku kraću formu i istaknite se na taj način, kroz zabavne primere.

Podelite eksterne linkove

Za razliku od mnogih drugih mreža, među kojima je često i Fejsbuk, LinkedIn nema nikakav problem sa deljenjem eksternih sadržaja. Zato se ne ustručavajte da povremeno sa svojom publikom podelite neki tekst ili video-sadržaj koji ste pronašli na drugom sajtu i za koji smatrate da im može na neki način koristiti.

Ne zaboravite da, ako znate ko je autor tog konkretnog sadržaja, nipošto ne propustite priliku da ga spomenete ili čak označite i ostavite link do njegovog profila na LinkedInu, kako biste mu ukazali zahvalnost za kvalitetnu priču koju ste podelili.

Razlikujte stranice od profila

Edukacija, Linkedin
foto: Promo

Kao i na Fejsbuku, i na LinkedInu imate dve varijante prezentacije vas i vašeg brenda. Profil i stranica su dva odvojena entiteta, mada je neophodno da imate profil kako biste mogli upravljati stranicom.

Prvi entitet je vezan isključivo za vas kao osobu i beleži vaše lično iskustvo, dosadašnje projekte, kompanije u kojima ste radili i dostignuća koja želite da podelite. Sa druge strane, stranice zastupaju kompanije i objave koje na njih postavite možete oglašavati i sponzorisati. Zato je važno da znate gde i šta pišete, kako biste zadržali ton komunikacije brenda koji je unapred ustanovljen.

Redovno objavljujte

Zajedničko za sve društvene mreže, bez izuzetka, jeste to da ćete trpeti sankcije ako niste dosledni u svojim zalaganjima. Zato je neophodno da redovno pišete i da objavljujete tekstove i sadržaje u intervalima koje ste unapred odredili.

To ne znači da svakoga dana morate imati nešto novo na svom profilu ili stranici, ali ako ste odredili da objavljujete utorkom i četvrtkom između podneva i 14 sati, onda se potrudite da tu satnicu zaista i poštujete svaki put.

Naučite kako da integrišete LinkedIn u svoju marketinšku kampanju

Edukacija, Linkedin
foto: Promo

Iako ste sada fokusirani na LinkedIn kao mrežu kroz koju razvijate kako svoju karijeru, tako i profil kompanije za koju radite, imajte u vidu da je to samo jedan od kanala prodaje koji morate pokriti. Ne zaboravite ni sve ostale platforme, a da biste naučili sve što je potrebno u vezi sa promocijom preko društvenih mreža, ne gubite vreme na kratkim kursevima, koji vam neće pružiti dovoljno informacija i veština za ovu široku oblast. Posvetite se ovom poduhvatu malo ozbiljnije i uložite bar jednu godinu u usavršavanje veština koje su vam potrebne i potpuno ovladavanje njima.

Upišite sertifikovanu obuku za internet marketing i napravite ključni korak ka svojoj karijeri iz snova.

Promo tekst

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track