Najnovije vesti

VOZILI SMO: TOJOTA KOROLA TURING SPORTS! Nema aurisa, nema dizela - ovo je porodični favorit SPORTSKIH GENA!
Foto: Kurir

TEST: KARAVAN ZA RADNE ZADATKE I ZABAVU

VOZILI SMO: TOJOTA KOROLA TURING SPORTS! Nema aurisa, nema dizela - ovo je porodični favorit SPORTSKIH GENA!

Auto

 

Nema "aurisa", nema dizela, nema dosade! Ima zabave, ima snage, ima uživanja. Zato i jeste najprodavaniji automobilski brend u istoriji.
Na testu Kurira vozili smo "tojotu korolu" u karavan verziji koja ima oznaku "turing sports" (TS). Svaka "korola" bila je atomska bomba na automobilskoj planeti, a tako je i nova. Inače reč je o povratnici, jer ju je pre nešto više od decenije zamenio "auris". Sada se vraća "ona", jača nego ikad. Dakle, nafti je rečeno "zbogom", sada su tu samo oktani i hibridi, čime "Tojota" ponovo pravio pionirske i revolucionarne korake, ovoga puta na ekološkom, i svakako na planu snage.

 

foto: Kurir

Čini se skromna zapremina od 1,2 litra pod haubom, koju vozimo na testu. Ulica nas odmah demantuje. Ubrzanje do 100 km/h je korektnih 10,5 sekundi, što je dovoljno za sve urbane zadatke. Turbina se rado vrti u crvenom, i lako ispaljuje 1,4 tona tešku "korolu karavan". Elastičnost je prosečna, ali spretan rad ručicom odličnog manuelnog menjača čini vas sportistom. Čak je i maksimalna brzina od 195 km/h za svaki respekt za pomentu litražu. Za pohvalu i gradska potrošnja. Fabrika deklariše oko 7,2 litra, što je i realan podatak na testu, čime se "Tojota" svrstala u ekipu koja ne laže i ne obećava nemoguće.

 

foto: Kurir

To, ipak, nije sve. Iako karavan, on u "korola porodici" ima najduži međuosovinski razmak, ali se čvrsto drži za asfalt! Čudo je kako pegla krivine i koliko je vezan za asfalt. Ovaj porodični auto, dugačak 4.650 mm (hečbek je 4.370 mm , a sedan 4.630 mm) kao po šinama ide krivudavim putevima, što ga čini jednim od najupravljivijih u klasi.

 

S druge strane, enterijer je isti za sve modele. "Tojota" je pre svega pojačala kvalitet materijala, ali i za klasu unapredila dizajn kabine i instrumenata, što "korolu". Koža volana je kvalitetna, komande su logične, a organizacija polica za sitnice je korektna. Bitnije je to da se glavnim komandama, kao što su navigacija i audio-sistem upravlja kombinacijom tač-skrina i tastera, što je presudno u vremenu kada mnogi zaboravljaju da za dugmad nema zamene.

 

foto: Kurir

Instrument tabla je digitalna, što je za pohvalu, ali su glavne komande zakomplikovane pa je potreban određen period za privikavanje kako bi pratili brzinu i ostale parametre vožnje. Generalno, u kabini vlada sportski ambijent, što je postignuto zahvaljujući oštrim linijama centralnog grebena. Opšti utisak je da "korola"gradi veoma prijatan osećaj na gradskim i međugradskim destinacijama. Položaj za volanom je odličan, a za pohvalu je prostor u oba reda sedišta. Sedi se nisko, što samo doprinosi opštem utisku i performansama koje su tako na raspolaganju.

 

foto: Kurir

Kada je reč o praktičnosti, mora se pomenuti da prtljažnik ima dva nivoa, ali i duplu podlogu u gepeku od kojih je jedna strana sa vodootpornim materijalima i okreće se u zavisnosti šta transportujete.

Cena osnovne "korole TS" od 20.900 evra za osnovnu verziju u paketu "tera" (agregat sa testa 1,2) je veoma konkurentna, a čak ni moćna "egzekjutiv" oprema košta prihvatljivih 26.200 evra. Nova legenda se tek zaletela, revolucija se nastavlja.


(Kurir.rs / Mladen Radulović)


Višenamenski prtljažnik


1. Dno prtljažnog prostora ima dva lica, sa tepihom na jednoj strani i nepromočivom tkaninom na drugoj, tako da ne morate da brinete o transportu baštenskih biljaka, mokre opreme za surfovanje ili vašeg psa. A ako vam je potreban dodatni prostor, možete ga jednostavno premestiti na niži položaj.
Potrebno vam je još više prostora? Samo povucite polugu i jedno od zadnjih sedišta ili ceo red, automatski se preklapaju bez napora.

 

foto: Kurir
foto: Kurir

Aktivna bezbednost


Inovativni Toyota Safeti Sense paket predviđa potencijalne opasnosti i pomaže vam da efikasnije reagujete. Takođe, deo sveobuhvatnog paketa bezbednosnih funkcija je prilagodljivi tempomat s punim rasponom (Full-Range Adaptive Cruise Control). To, zajedno sa hibridnom tehnologijom i automatskim menjačem, pruža lagan i bezbrižan pogon savršen za grad. A sa nizom inteligentnih pomoćnika za vozača, uključujući kameru s pogledom unazad, monitor za nadzor mrtvog ugla (Blind Spot Monitor), upozorenje na ukrštajući saobraćaj pozadi (Rear Cross Traffic Alert), inteligentnu pomoć pri parkiranju (Intelligent Parking Assist) i prilagodljiva automatska duga svetla (Adaptive Automatic High Beam), svako putovanje će biti lako kao što je i ugodno. Tako možete biti uvereni da ste vi i vaši putnici još sigurniji i opušteniji nego ikada ranije

 

foto: Kurir


1. Automatska duga svetla (Automatic High Beam) Otkriva svetla nadolazećih vozila. Prebacuje se automatski između dugačkog i kratkog snopa.
2. Pomoć u prepoznavanju saobraćajnih znakova (Road Sign Assist) Prati sasobraćajne znakove napred, prikazujući na TFT ekranu kokpita korisne informacije, kao što je, recimo, trenutno ograničenje brzine.
3. Sistem za izbegavanje sudara sa noćnom detekcijom pešaka (Pre-Collision System) Pri slabom osvetljenju otkriva druga vozila i pešake u putanji automobila. Ako je sudar ocenjen kao neizbežan, vozač je upozoren. Ako vozač ne uspe da odgovori na vreme, kočnice se automatski aktiviraju.

4. Sistem za izbegavanje sudara sa detekcijom biciklista - Otkriva bicikliste i vozila na putu ispred. Kada se otkrije mogućnost sudara, vozač je upozoren. Ako vozač ne reaguje, kočnice se automatski aktiviraju.

5. Adaptivni tempomat punog opsega (Full-range Adaptive Cruise Control) Omogućava automobilu da održava konstantnu brzinu bez upotrebe pedale gasa. Ako se udaljenost od vozila koje je ispred skrati, smanjuje se brzina kako bi se sačuvalo odstojanje između automobila i vozila ispred.

6. Pomoć za održavanje kretanja u saobraćajnoj traci (Lane Trace Assist) Ako vozilo počne nenamerno da se udaljava od sredine trake, primenjuje se pomoć pri upravljanju da vozilo ispravi svoj kurs.

OSNOVNI TERA PAKET

- 38,1 cm (15'') čelični naplaci, gume dimenzija 195/65R15
- Toyota safety senseŽ (napredni paket aktivne sigurnosti):
• Sistem upozorenja i automatskog kočenja kod opasnosti
od sudara • Tempomat sa prilagođavanjem brzine pomoću
radara • Sistem za nadgledanje kolovozne trake uz pomoć
automatskog usmeravanja • Sistem za asistiranje vozila
u traci puta (samo kod hibrida) • Sistem automatskog
prebacivanja dugih i kratkih svetala • Sistem prepoznavanja
saobraćajnih znakova
- LED dnevna svetla napred
- LED prednja svetla
- LED zadnja svetla
- Klima uređaj sa filterom prašine i polena
- BluetoothŽ sistem povezivanja
- AUX i USB ulazi za audio uređaje
- Električni podizači prednjih i zadnjih stakala
- Upravljanje audio sistemom, telefonom i putnim računarom
sa upravljača
- Kožni upravljač

 

LUNA PAKET


- 40,6 cm (16'') aluminijski naplaci, gume dimenzija 205/55R16
- LED prednja svetla za maglu
- Kamera za vožnju unazad
- Toyota Touch 2, 8'' (20,3 cm) ekran u boji osetljiv na dodir (bez CD)
- TFT ekran od 17,8 cm (7") između brojila, u boji
- Automatski klima uređaj sa dve zone
- Senzor za kišu
- Elektrohromatski unutrašnji retrovizor (automatsko
zatamnjivanje)
- Električni podizači prednjih i zadnjih stakala
(sa funkcijom One-touch) i UV zaštitom
- Kožna ručica menjača
- Središnji naslon za ruke pozadi
- Hromirana izduvna cev integrisana u zadnji branik (samo 2.0 HSD)
- Ručice za menjanje brzina na upravljaču (samo 2.0 HSD)

 

foto: Kurir

 

EGZEKJUTIV PAKET


(DODATNO NA SOL)

- 45,7 cm (18'') aluminijumski naplaci, gume dimenzija 225/40R18
- AHS LED farovi sa automatskim podešavanjem snopa i
isključivanjem pojedinih LED dioda
- Smart Entry & Push Start - sistem automatskog otključavanja i
pokretanja motora na dugme (kod hibrida deo Sol opreme)
- Prednja sportska, grejana sedišta
- Sedišta u kombinaciji kože, Alcantare i tkanine
- Grejani upravljač
- DAB Radio sa digitalnim prijemnikom
- Bežični punjač za kompatibilne mobilne uređaje
- Prednji i zadnji parking senzori sa ICS funkcijom kočenja (samo
kod automatskog menjača)
- Sistem prepoznavanja vozila u mrtvom uglu (BSM)
- Sistem prepoznavanja vozila u mrtvom uglu prilikom vožnje
unazad (RCTA)
- S-IPA sistem aktivne pomoći pri parkiranju - Stop & Start sistem
(samo kod automatskog menjača)
- Sistem otvaranja prtljažnih vrata bez pomoći ruku (pokretom
noge) (samo kod TS)

 

 

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...