ODLIČNE VESTI KAKVE NAŠA PLANETA ZASLUŽUJE: Naučnici pronašli 2 vrste za koje se mislilo da su ODAVNO izumrle!
Foto: printscreen yt

ima nade

Iako se čini da naša planeta ide u lošem pravcu bez povratka, vest da su naučnici pronašli dve vrste životinja za koje se mislilo da su izumrle, vraća nadu.

U poslednjih mesec dana, naučnici su fotografirali dve životinjske vrste za koje se smatralo da su izumrle - divovsku kornjaču s Fernandine i najveću pčelu na svetu.

Na ostrvu Fernandina na Galapagosu pronađena je vrsta džinovske kornjače za koju se verovalo da je izumrla pre više od 100 godina, prenosi CNN.

Davne 1906. godine bio je poslednji put da je na tom ostrvu viđena ova vrsta kornjače, a sada su je ponovno uočili članovi ekspedicije Inicijativa za preporod džinovskih kornjača (Giant Tortoise Restoration Initiative -GTRI).

Zoolog Vašington Tapija, upravnik i vođa ovog tima, rekao je kako će sprovesti genetsko ispitivanje stogodišnje ženke kako bi se "potvrdilo" da se radi o izumrloj vrsti, divovskoj kornjači s Fernandine.

Međutim, tu priči nije kraj. Naučnici veruju da to nije usamljeni primerak jer su primetili miris i tragove specifične za tu vrstu koje su ostavile druge jedinke.

Istraživači su odnijeli kornjaču u obližnji istraživački centar na ostrvu Santa Kruz. Džinovska kornjača s Fernandine jedna je od 14 vrsta ogromnih kornjača rodom sa Galapagosa. Većina ovih vrsta je ugrožena, a ove životinje su se ubijale zbog hrane ili zbog ulja.

"Ovo otkriće podstaklo nas je da pojačamo ekspedicije kako bismo pronašli druge jedinke iste vrste, što bi nam omogućilo da pokrenemo program uzgoja u zatočeništvu kako bismo obnovili vrstu“, rekao je ekolog i direktor Nacionalnog parka Galapagos.

Pored ove kornjače, naučnici su nedavno uočili još jednu vrstu za koju se neko vreme smatralo da je nestala sa planete – najveću pčelu na svetu.

Pčela Megachile pluto najveća je pčela na svetu. Velika je skoro poput ljudskog palca, i do 4 centimetra. Zadnji put viđena pre skoro 40 godina

1981. godine, a entomolog Adam Meser bio je zadnja osoba koja se susrela s njom.

Ali, u januaru istraživački tim koji je posetio Severna Molučka ostrva, ponovo je uočio piše Gizmodo. Istraživači su je uočili u rupi na drvetu u kojem je napravila gnezdo. Sada kada je pčela ponovno otkrivena, posao tek počinje jer treba smisliti program zaštite te vrste.

Potrebno je uraditi dodatnu studiju o tome koliko se pčela nalazi u blizini i koja staništa koriste.

Kurir.rs / Index.hr