MALI: Za tri godine Beograd postaje evropska metropola
Foto: Beoinfo

Rekonstrukcija tramvajskog mosta, izgradnja gondole i pasarele

MALI: Za tri godine Beograd postaje evropska metropola

Beograd -

BEOGRAD- Rekonstrukcija tramvajskog mosta, izgradnja gondole i pasarele, uz novi park na Ušću sa planetarijumom i akvarijumom, samo su deo planova koji će od Beograda u naredne tri godine napraviti savremenu evropsku metropolu, kaže gradonačelnik Siniša Mali.

U planu su, navodi on u razgovoru za Tanjug, obnova Knez Mihailove ulice, izgradnja gondole između Kalemegdana i novog parka na Ušću, koji će imati sportske terene, planetarijum, akvarijum, mini akva park, luna park, teretane, kao i rekonstrukcija tramvajskog mosta na Savi, koji će imati deo za pešake i bicikliste.“

Na taj način spustićemo Beograd na reke i ponudićemo Beograđanima, ali i turistima, nova mesta za razonodu, odmor i uživanje. To je tendencija svih velikih gradova u svetu, što više zelenih površina, razonode za mlade, atrakcija za turiste", kaže Mali.

Prema njegovim rečima, izgradnja gondole trebalo bi da počne u septembru ili oktobru naredne godine, dok će do kraja ove biće završen projekat parka "Ušće", koji će u potpunosti biti posvećen deci i omladini.

Mali kaže da će u septembru sledeće godine početi rekonstrukcija tramvajskog mosta preko Save, tako da će imati po dve saobraćajne trake u oba smera, dve trake za tramvaje, pešački i biciklistički deo, zelene površine i prostor za odmor i relaksaciju.Gradonačelnik navodi da Beograd želi da napravi najlepši most u ovom delu Evrope, te naglašava da su na tom projektu angažovane najbolje arhitekte iz SAD.

"Zamislite sliku modernog Beograda - u roku od tri godine šetaćete Knez Mihailovom ulicom koja će biti mnogo lepa, uži ceo centar grada biće pešačka zona, od Kalemegdana idete gondolom do tržnog centra Ušće i parka koji će biti potpuno drugačiji, a onda pešačkim mostom pređete na Savsku promenadu, od koje desno možete da idete do Ade Ciganlije, a levo do 25. maja", objašnjava Mali “viziju Beograda na obe reke”.

Na pitanje ima li grad novca za te projekte, Mali odgovara da se sve radi uz podršku Vlade i premijera, te da će se finansirati iz budzeta grada, države i kreditnih linija EBRD.

"Grad ima novca, nešto smo uštedeli, nešto ćemo iskoristiti iz kreditnih linija Evropske banke za obnovu i razvoj, deo ćemo dobiti od Vlade. Zajedno menjamo Beograd", ističe Mali.

On dodaje da mnogi gradovi u svetu, poput Teherana u kojem je nedavno boravio u zvaničnoj poseti, imaju projekte i ideje koje bi Beograd mogao da preuzme.Jedan od takvih projekata je i “Most prirode”, koji povezuje dva velika parka u glavnom gradu Irana, a čija je ideja ne samo da “odvede” ljude s jedne strane na drugu, već i da ih “zadrži” da uživaju na mostu sa kojeg se pruža prelep pogled na grad.

Teheranski “Most prirode” ima tri nivoa, od kojih je jedan za kafiće, drugi za šetanje, trčanje i vožnju bicikla, a treći je platforma sa koje se pruža pogled na autoput i deo grada sa jedne strane, te na planinu Alborz koja se uzdiže iznad Teherana s druge."Teheran nema reku, ima autoput ispod mosta, pa taj kraj izgleda fantastično.

Zamislite naš most i reku Savu ispod nje, to će biti prelepo", kaže gradonačelnik.

Gradski arhitekta Milutin Folić kaže da je rekonstrukcijom tramvajskog mosta kod autobuske stanice predviđeno da most dobije poseban deo za pešački i biciklistički saobraćaj sa zelenim površinama, klupama za sedenje.“Primer nečeg sličnog je čuveni 'High Line' park u Njujorku, nekada železnička pruga, sada pretvorena u šetalište, koja je danas možda najveća atrakcija u tom gradu”, navodi Foli.

On kaže da je u planu i rekonstrukcija starog železničkog mosta u pešački i biciklistički most, koji će ponuditi razne sadržaje.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track