OVA 2 SPLIĆANINA BAVE SE NEOBIČNIM ZANATOM I IMAJU 20 FIĆA: Kupci nude do 15.000 evra, ali ih ne prodaju! Imaju jednu želju (FOTO)
Foto: Privatna arhiva

ljubav se ne prodaje

OVA 2 SPLIĆANINA BAVE SE NEOBIČNIM ZANATOM I IMAJU 20 FIĆA: Kupci nude do 15.000 evra, ali ih ne prodaju! Imaju jednu želju (FOTO)

Društvo -

Splićani Marin Jovanović (26) i Josip Biloš (22) bave se neobičnim zanatom odnosno popravljaju stare "Fiće" i time im produžavaju vek trajanja, a kako kažu "Zastava 750" iliti popularni "Fića" je za njih ljubav, a ljubav se ne prodaje! Trenutno imaju 20 svojih Fića!

Ovaj mali putnički automobil bivše SFRJ davno je iščezao sa učica i auto-puteva u Srbiji, ali dva mladića iz Splita se trude da ovom vozilu produže vek.

Fiča, Marin Jovanović, Splićani
foto: Privatna arhiva

- Moje interesovanje i ljubav prema Fići je postojala od malih nogu, a otac me odmalena upoznao sa starim automobilima i motociklima, pa sam tako i zavoleo Fiću. Nakon srednje škole mene je ljubav prema Fići spojila s prijateljem Josipom sa kojim popravljamo automobile. Znali smo se od srednje škole jer smo završili za automehaničare, ali upoznali smo se na putu i slučajno upoznali kada smo počeli da pričamo o ovome - priseća se Jovanović za Kurir pa nastavlja:

Fiča, Marin Jovanović, Splićani
foto: Privatna arhiva

- Mnoge automobile sam probao, ali nijedan nije kao Fića. On ima svoj prepoznatljiv oblik, karakteristike, dimenzije, mali auto, a tako praktičan i pruža najbolji ugođaj. Moja ljubav je usmerena prema tome da ovaj auto što duže živi na putevima. Za sada ih imamo ukupno 20. Mnogi nas zovu i pitaju da li ih prodajemo, ali ljubav se ne prodaje iako bi neki platili od 5.000 evra do čak 15.000 evra. Ovo vozilo uvek ima svog kupca.

Fiča, Marin Jovanović, Splićani
foto: Privatna arhiva

Marin kaže da delove za Fiću nabavlja iz Beograda.

1 / 4 Foto: Privatna arhiva

Zanimljivosti o Fići

Proizveden u "Crvenoj Zastavi" u Kragujevcu"

Fića je jugoslovenski mali putnički automobil koji se proizvodio u "Crvenoj Zastavi" u Kragujevcu po licenci italijanskog "Fijata". Prvi "Fića" je proizveden je 18. oktobra 1955, a poslednji primerak novembra 1985. godine. U periodu od 30 godina proizvedeno je čak 923.487 primeraka vozila koje je nezvanično proglašeno za "nacionalnu klasu". Poslednji proizvedeni automobil bio je model "Z-750 LE" koji se čuva u Muzeju "Zastava".

- Planirali smo da dođemo po delove i obiđemo gradove. Za sada imamo isplaniranu neku rutu od Splita idemo za Zagreb, pa za Vukovar, a onda Novi Sad i Beograd. Iz Srbije do Sarajeva pa do Podgorice. Stalno nas zovu ljudi koji imaju Fiće pa planiramo i da ih posetimo, ali i zbog samog doživljaja. Do sada smo najdalje otišli do Zagreba, ali ovo će biti drugačije - naglašava Jovanović i dodaje:

Ruta za putovanje Fićom

  • Split
  • Zagreb
  • Vukovar
  • Novi Sad
  • Beograd
  • Sarajevo
  • Podgorica
  • Split
Fiča, Marin Jovanović, Splićani
foto: Privatna arhiva

- Trenutno slažemo "trkačkog" Fiću, pa ćemo se u skorijoj budućnosti ukljuciti i u trke. Otac me je odmalena vodio na trke pa mi je to ostalo i dan danas. Fićo je legenda koja živi večno. To je nacionalna klasa i treba da opstane - zaključio je Jovanović:

Kurir.rs/ A. K.

Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.

Bonus video:

02:35

AUTOMEHANIČAR UPOZORAVA: OVO OBAVEZNO TREBA PROVERITI PRED PUT! Noviji automobili nemaju najbolju bezbedonosnu opremu?

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track