Fejsbuk pokušava da reši problem fributinga
Foto: Shutter

Društvene mreže

Fejsbuk pokušava da reši problem fributinga

Financial Times -
Kompanija je najavila da će se uhvatiti ukoštac s plasiranjem neodobrenih video-klipova preko novih alatki za upravljanje autorskim pravima

„Fejsbuk“ (Facebook) Marka Zakerberga pokušava da reši problem plasiranja video-klipova bez prethodne dozvole onih koji su ih objavili (freebooting) pomoću novih alatki za upravljanje autorskim pravima, osmišljenih da pomognu ovoj kompaniji da parira Jutjubu (YouTube) kao onlajn video-platformi.Najveća svetska društvena mreža odgovorila je na zahteve objavljivača i autora video-snimaka, koje često nazivaju zvezdama Jutjuba, tako što je razvila novu tehnologiju koja može da identifikuje video-sadržaje postavljene bilo gde na Fejsbuku.Kompanija će uskoro početi s testiranjem ove tehnologije među malom grupom medijskih kompanija, višekanalnih mreža kao što je kompanija „Ful skrin“ (Full Screen), koja nadgleda rad hiljade autora, i među nekolicinom pojedinačnih autora video-snimaka.„Naša alatka za pronalaženje podudarnih sadržaja procenjivaće milione otpremljenih video-snimaka brzo i tačno, a kad se pojave podudarnosti, objavljivači će moći da ih prijave nama kako bismo ih uklonili“, objavila je kompanija na svom blogu.Broj video-snimaka na Fejsbuku raste velikom brzinom - svakog dana se pregleda više od četiri milijarde video-klipova - što ovu mrežu čini najvećim rivalom „Guglovom“ Jutjubu. Tržište onlajn video-oglašavanja takođe brzo raste, a firma za istraživanje tržišta „I-markiter“ (E-Marketer) predviđa da će taj sektor ove godine vredeti osam milijardi američkih dolara.Ipak, kompanija „Fejsbuk“ je na meti kritika da njena tehnologija za upravljanje sadržajima nije sveobuhvatna niti brza u prepoznavanju sadržaja kojima se krše autorska prava kao Jutjubov sistem „kontent aj-di“ (Content ID).Ovaj Jutjubov sistem takođe pruža svima onima koju objavljuju video-snimke mogućnost da ostvare prihod od svojih sadržaja, da prate ko gleda njihove snimke, kao ih da ih uklone.Henk Grin (Henk Grin), dugogodišnja zvezda Jutjuba i suosnivač onlajn video-konferencije „Vid-kon“, napisao je ovog meseca da svoju veliku popularnost Fejsbuk u najvećoj meri duguje „ukradenim ponovno otpremljenim sadržajima“ - video-snimcima koji su preuzeti s drugih sajtova, a potom otpremljeni na Fejsbuk.Džordž Strompolos (George Strompolos), izvršni direktor i osnivač kompanije „Ful skrin“, objavio je ove godine na Tviteru da redovno viđa video-sadržaje ove firme koje su pojedinci i druge medijske kompanije ukrali i postavili na Fejsbuk.„Fejsbuk“ je ukazao da je ova tehnologija „tek početak“.„Naš dugoročni cilj je da obezbedimo sveobuhvatni sistem upravljanja video-sadržajem koji odgovara potrebama naših partnera“, izjavila je kompanija. „To iziskuje vreme, ali radimo na tome i posvećeni smo cilju.“HANNAH KUCHLER - SAN FRANCISCO

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track