Najnovije vesti

JEDITE OVO SVAKI DAN ZA DORUČAK I BRZO ĆETE SMRŠATI: Lako do tanjeg struka, mršavijih butina i ravnog stomaka
Foto: Shutterstock

Zategnuto telo bez gladovanja

JEDITE OVO SVAKI DAN ZA DORUČAK I BRZO ĆETE SMRŠATI: Lako do tanjeg struka, mršavijih butina i ravnog stomaka

Žena

Nije uobičajeno da jedete salatu za doručak, ali iskustva mnogih pokazuju da je ovo jelo odličan izbor za prvi obrok, piše Lovesensa.

Doručkovanje salate postao je još jedan trend u svetu zdrave ishrane. Iskustva pokazuju da ukoliko doručkujete salatu imaćete više energije na početku dana, regulisaćete varenje i lakše ćete skinuti višak kilograma. Doručak salata najčešće je sastavljena tako da bude bogata zdravim ugljenim hidratima iz povrća i sa minimalno masnoće. Stručnjaci ističu da je ovakav doručak donosi lepše raspoloženje, za razliku od uobičajenih teških i masnih obroka. Takođe, dokazano je da zeleno povrće čuva mentalno zdravlje, mozak, memoriju i kognitivne funkcije. Salate su bogate vodom i vlaknima, a to znači da ovakav obrok pozitivno utiče na varenje i metabolizam. Salata od povrća sa proteinskim namirnicama pomaže da izgubite višak kilograma. Osim što sadrži neophodna vlakna, od doručak salate brzo se zasitimo, regulišemo apetit i unosimo zdrave kalorije, a to je čini moćnim sredstvom za mršavljenje. Stručnjaci istuču da ukoliko počnete da doručkujete salatu, poboljšaćete opšte zdravlje celog organizma. Počećete da se hranite raznovrsnije i više ćete konzumirati hranljivo i zdravo povrće. Dovoljan razlog je primer da lisnato i kupusasto povrće smanjuje rizik od dijabetesa tipa 2, gojaznosti i srčanih oboljenja. Važno je znati da nije svaka salata pogodna za doručkovanje, već treba napraviti pravu kombinaciju namirnica. Za osnovu koristite hranljivo lisnato i kupusasto povrće po želji (zelena salata, karfiol, brokoli, prokelj, kupus). U salatu je neophodno dodati namirnice koje sadrže proteine. Na primer, proteini životinjskog porekla (jaja, meso, mlečni proizvodi, morski plodovi) i biljni proteini (mahunarke, tofu, orašasto voće, semenke, kinoa). U salatu dodajte i ugljene hidrate kako biste imali energiju do narednog obroka, a preporučuju se krompir, jabuke, crni pasulj, žitarice, krekeri i krutoni. Neophodno je i da u salati imate zdrave masnoće, a njih ćete dobiti dodavanjem ulja. Najbolji izbor ulja su maslinovo ulje, ulje avokada i ulje od lanenog semena. Ovakva kombinacija namirnica u salati daje energiju, pomaže da regulišemo apetit i pruža organizmu savršenu dozu vitamina i minerala. U supermarketima, pekarima i restoranima brze hrane mogu da se kupe gotove salate, ali one uglavnom sadrže i nezdrave namirnice koje goje. U dručak salati treba izbeći: prženu hranu, masno meso, previše soli, dresing, kandirane orašaste plodove (sadrže puno šećera), rafinisane žitarice (hleb, testenina) i suvo voće.  

PROČITAJTE JOŠ: SMANJUJE RIZIK OD TUMORA - OVAJ ZAČIN SPREČAVA BOLEST RECEPT ZA DOMAĆI SOK OD JAGODE (RECEPT) NAPRAVITE DOMAĆI LEK OD ČUVARKUĆE (RECEPT)  

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...