Suhoj superdžet od početka pratili problemi
Foto: REUTERS

Nesreća u Indoneziji

Suhoj superdžet od početka pratili problemi

Planeta -
Ruska televizija NTV svojevremeno izvestila da 70 inženjera koji rade na izradi Superdžeta, ima lažne inženjerske diplome...

MOSKVA - Suhoj superdžet 100, ruski avion koji je danas sa 46 putnika nestao u Indoneziji, zamišljen je kao velika nada Rusije da može da postane veliki igrač na međunarodnom tržistu aviona i popravi imidž ruske avio-industrije, uzdrmane čestim nesrećama zastarelih aviona iz sovjetske ere.

Cena ovog aviona sa 100 mesta je 31,7 miliona dolara, što je za oko trećinu manje od konkurentskih aviona - ukrajinskog Antonova, brazilskog Embraera i kanadskog Bombardijea. Čini se, međutim, da su Superdžet od početka pratili problemi zbog bezbednosnih propusta, navodi Njujork tajms.

Prvi ovakav avion, koji je prošle godine ušao u komercijalnu upotrebu, morao je odmah da bude prizemljen zbog propusta u dopremanju svežeg vazduha u kabinu. Kada je kompanija Suhoj započela njegovu proizvodnju, ruska televizijska stanica NTV je izvestila da 70 inženjera koji rade u fabrici na izradi Superdžeta, ima lažne inženjerske diplome do kojih su došli zahvaljujući korupciji na lokalnom tehničkom fakultetu. Suhoj je, međutim, uveravao da ti radnici nisu direktno uključeni u proizvodnju aviona.

Zabrinutost aviokompanija izazvao je i podatak da su gotovi avioni bili teži dve tone nego što su iznosile prvobitne procene koje su im predstavljene na osnovu inženjerskih planova, a to je značilo da avion troši više goriva zbog čega je za njih bio manje atraktivan. Kompanija Suhoj se pravdala izgovorima da su takva odstupanja uobičajena prilikom izrade novog aviona.

Sa ciljem da izveze 70 odsto ovih aviona, kompanija Suhoj je krenula u kampanju na globalnom tržištu. Prošle nedelje je Superdžet započeo turneju po šest azijskih zemalja kako bi se predstavio tamošnjim avio-kompanijama. Prve stanice bile su Mjanmar, Pakistan i Kazahstan, a nakon današnje posete Indoneziji, avion je trebalo da obiđe Laos i Vijetnam. Suhoj superdžet 100, sa kapacitetom od 68 do 103 putnika je razvijen u saradnji sa Boingom i italijanskom

Finmekanikom. Suhoj već ima 170 porudžbina za Superdžet 100 i planira da proizvede 1.000 komada uglavnom za inostrano tržište. Međutim, ruski avioni u poslednje vreme nisu na dobrom glasu što prodaju Superdžeta čini još težom.Oko 400 ljudi poginulo je 2006. godine u avionskim nesrećama Tupoljeva u Rusiji i Ukrajini. Prošle godine, Tupoljev Tu-134 se srušio nadomak aerodroma na severu Rusije kada je poginula većina od 52 putnika i članova posade, a 43 osobe su poginule, među kojima i hokejaši "Lokomotive" kada se iste godine srušio putnički avion Jak-42.

Najnovija avionska nesreća u Rusiji desila se u aprilu ove godine kada se avion ATR-72 srušio u Sibiru, dok je pilot pokušavao da izvede prinudno sletanje. Ruski putnički avion Suhoj Superdžet sa 46 biznismena i ruskih predstavnika nestao je danas sa ekrana radara tokom demonstracionog leta iznad zapadne Jave u Indoneziji, a u njemu su se nalazili indonežanski poslovni ljudi i predstavnici ruske ambasade.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track