OVO JE DETALJNI CENOVNIK KOLIKO ĆE KOŠTATI KARTE U GSP: U maju bi cene trebale da stupe na snagu, a OVE DETALJE MORATE DA ZNATE
Foto: Shutterstock, Nemanja Nikolić

važno

OVO JE DETALJNI CENOVNIK KOLIKO ĆE KOŠTATI KARTE U GSP: U maju bi cene trebale da stupe na snagu, a OVE DETALJE MORATE DA ZNATE

Beograd -

Novi cenovnik karata za vožnju gradskim prevozom u prestonici bi trebao da stupi na snagu u maju, a cena karata će biti jeftinija.

Prema revidiranom planu, cena dnevne karte u gradskom prevozu po novom sistemu biće 120 dinara, a na predlog građana uvedena je i vremenska karta od 50 dinara, koja u prvoj opciji nije postojala, i ona je skoro duplo jeftinija od one koja je bila u starom sistemu.

Osim toga, cene mesečnih karata, koje su se, u zavisnosti od zone, kretale od 2.990 do 4.990 dinara, sada će biti 2.500 dinara za zonu A, odnosno 3.500 za obe zone.

GSP
foto: Nemanja Nikolić, Tamara Trajković

Za radnike koji od dobijenog novca kupuju mesečnu kartu ovo nije neka promena, ali za one koji su ovaj novac koristili da pokriju deo troškova dolaska na posao automobilom, ova izmena znači 800 dinara manje u novčaniku za plaćanje goriva.

Pored toga, godišnja karta za zonu A ili B koštaće 25.000, dok će sugrađani za obe zone morati iz svog novčanika da izdvoje 35.000 dinara.

Godišnja karta za gradski prevoz do ove godine koštala je za zonu 1 i 2 36.025, za zonu 3 i 4 42.790, dok su putnici za zonu 1, 2, 3 i 4 morali da izdvoje čak 54.890 dinara.

Po novom cenovniku, noćni prevoz će biti besplatan, dok su građani do sada morali da za zonu 1 izdvoje 150 dinara, a za zonu 2 - 210 dinara.

GSP, noćni prevoz, noćni autobus, gradski autobus
foto: Dado Đilas

Takođe, učenici srednjih škola do 19 godina i osobe starije od 65 godina neće morati da plaćaju gradski prevoz.

Kako piše u Zakonu o radu, zaposleni ima pravo na naknadu troškova u skladu sa opštim aktom i ugovorom o radu, za dolazak i odlazak sa rada, u visini cene prevozne karte u javnom saobraćaju, ako poslodavac nije obezbedio sopstveni prevoz.

Promena mesta stanovanja zaposlenog nakon zaključenja ugovora o radu ne može da utiče na uvećanje troškova prevoza koje je poslodavac dužan da naknadi zaposlenom u trenutku zaključenja ugovora o radu, bez saglasnosti poslodavca.

U zakonu piše da ukoliko zaposleni faktički ne radi (na bolovanju je ili je odsutan sa posla iz drugih razloga), nema pravo na naknadu troškova prevoza, jer oni nisu mogli ni nastati.

U slučajevima kada zaposleni živi blizu mesta rada i nema stvarne troškove prevoza dolaska i odlaska, nema pravo na naknadu troškova prevoza.

Kurir.rs

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track