icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

ZDRAVO: 5 boja za kojima telo vapi
Foto: Shutterstock

Crveni plodovi štite srce, a zeleni čiste organizam

ZDRAVO: 5 boja za kojima telo vapi

Doktor

Boje voća i povrća nisu samo ukras na tanjiru

Vitamini i minerali koje sadrže pozitivno utiču na naše zdravlje, a svaka boja odgovorna je za održavanje glavnih funkcija u organizmu. Tako crveni plodovi štite srce, zeleni čiste organizam, beli jačaju imunitet, narandžasti su odgovorni za zdravlje kože, a ljubičasti za moždane vijuge i produžavanje životnog veka.

foto: Shutterstock


Belo - jača imunitet


Krompir, karfiol, pečurke, beli luk, jabuke i kruške su ogroman izvor važnih nutrijenata koji jačaju imunitet. Belo povrće bogato je vlaknima, magnezijumom i kalijumom. Krompir je izvor vitamina C, sadrži otporan skrob, koji deluje kao zaštitnik probavnog sistema u prevenciji karcinoma i holesterola. Karfiol obiluje vlaknima, a jabuke i kruške sadrže kvercetin, koji je snažan antioksidans.


Savet: Preporučuju se bar dve porcije dnevno belog voća i povrća, a ovo povrće konzumirajte sveže, a ne kuvano.

foto: Shutterstock


Crveno - štiti srce


Crveni grejpfrut, grožđe, jagode, višnje, nar, paradajz, crvena paprika, rotkvice... svi ovi plodovi su bogat izvor karotena i antioksidansa važnih u zaštiti krvnih sudova, u održavanju koncentracije i sprečavanju infekcija.


Savet: Kako biste stvorili naviku konzumiranja crvenih plodova, jednostavno ih ubacite u svaki obrok.

foto: Shutterstock


Zeleno - čisti i obnavlja organizam


Spanać, zelena salata, brokoli, kupus, grašak, mladi luk, praziluk, boranija, prokelj, brokoli, avokado i kivi su izvori antioksidansa, gvožđa, folne kiseline, kalcijuma i beta karotena. Njihova funkcija je u čišćenju organizma jer oni telo istovremeno hrane, odmaraju i čiste.


Savet: Dan započnite zelenim smutijem, ručak začinite barenim povrćem, a za večeru pojedite mešavinu zelene salate s malo piletine začinjenu sa nekoliko kapi maslinovog ulja.


Ljubičasto - pospešuje rad mozga


Šljive, grožđe, borovnice, ribizle, kupine, patlidžan, ljubičasti luk... sve su ovo plodovi koji dobro utiču na zdravlje jer pospešuju motoričku koordinaciju, koncentraciju i čuvaju vid.


Savet: Nekoliko suvih šljiva i borovnica ubacite u ovsenu kašu, za ručak u rerni pripremite patlidžan, a luk stavite u salate.

foto: Shutterstock


Narandžasto i žuto - štiti kožu


Kajsije, mango, breskve, pomorandže, ananas, bundeva, šargarepa, kukuruz i paprike blagotvorno deluju na naš organizam. Obiluju beta karotenom, kalijumom, fosforom, magnezijumom i kalcijumom, koji hrane ćelije u telu. Antioksidansi koje sadrže pomažu u očuvanju disajnih puteva, ublažavaju upale i zaslužni su za blistavu kožu.


Savet: Sok od sveže ceđenih citrusa deluje poput injekcije vitamina i minerala na organizam. Povrće konzumirajte što kraće termički obrađeno, a idealno je sveže.

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.