Najnovije vesti

REŠAVA OSAM ZDRAVSTVENIH PROBLEMA: Semenke bundeve ublažavaju valunge
Foto: Shutterstock

GOLICA

REŠAVA OSAM ZDRAVSTVENIH PROBLEMA: Semenke bundeve ublažavaju valunge

Žena

Savet Najzdravije ih je jesti sirove jer se termičkom obradom uništava sva njihova vrednost, a nipošto ih nemojte soliti

Semenke bundeve se od davnina koriste u medicinske svrhe zbog odličnih svojstava za zdravlje. Bogate su magnezijumom, kalcijumom, kalijumom, gvožđem, cinkom, vitaminom K i omega-3 masnim kiselinama. Takođe, sadrže aminokiselinu triptofran, koja stvara hormon sreće (serotonin), a on utiče na dobro raspoloženje i kvalitetniji san.


Izuzetno su korisne za žene u menopauzi kod kojih dolazi do osteoporoze usled nedostatka vitamina D i cinka.


Dozvoljena dnevna doza


Ako nemate problem s težinom, dozvoljeno je da dnevno pojedete do 100 grama semenki golice, a ako patite od prekomerne težine, ograničite se na 30 grama dnevno. Kalorične su, pa se ne preporučuju u večernjim obrocima. Ali ako patite od nesanice, nutricionisti savetuju da sat vremena pre spavanja namažete krišku hleba medom i dodate mu semenke bundeve. To će pomoći da umirite nervni sistem i opustite telo.


Pomažu u borbi protiv raka


Istraživanje je potvrdilo da žene koje su prošle kroz menopauzu i svakodnevno jedu semenke bundeve imaju za 23 odsto manji rizik od nastanka raka dojke.


Jačaju imunitet


Osim što obiluju magnezijumom, ove semenke su bogat izvor cinka, što pomaže pri regulaciji imunog sistema, pa smanjuju rizik od virusnih infekcija poput prehlade i gripa.


Ublažavaju klimaks


Regulišu napade vrućine, glavobolju, smanjuju bol u zglobovima i smanjuju nagle promene raspoloženja, pa su odličan prirodni način da ublažite simptome klimaksa.


Smanjuju holesterol


Ove semenke mogu da smanje loš holesterol za 13 odsto, a nivo ukupnog holesterola za 10 odsto. Takođe smanjuju rizik od nastanka tromba, bolesti kardiovaskularnog sistema, moždanog i srčanog udara.


Štite od dijabetesa


Golica se odlično pokazala u regulisanju nivoa šećera u krvi i povećanju osetljivosti tela na insulin. Stručnjaci dijabetičarima preporučuju semenke bundeve kao namirnicu za svakodnevno konzumiranje.


Poboljšavaju raspoloženje


Odlične su za fizičko, ali i psihičko zdravlje jer daju pokazuju odlične rezultate u smanjenju simptoma depresije. Odlične su za smanjenje stresa i anksioznosti.


Olakšavaju artritis


Ovo seme ima antiupalno dejstvo koje ublažava simptome artritisa. Osobe koje boluju od ove bolesti trebalo bi da jedu oko 30 g semenki bundeve dnevno da bi olakšali simptome.


Sprečavaju osteoporozu


Odličan su izvor cinka, minerala koji je potreban za izgradnju kostiju. Samo četvrtina šoljice semenki bundeve sadrži čak 17 odsto preporučenog dnevnog unosa cinka.

ZAŠTO JE MARINIRANO MESO ZDRAVIJE

 

foto: Shutterstock

Meso pripremljeno na roštilju opasnije je za zdravlje od kuvanog ili dinstanog! Ali evo dobre vesti za ljubitelje dobrog zalogaja. Prema rečima stručnjaka, upotreba začinskog bilja i marinada u pripremi jela od mesa smanjuje potencijalni zdravstveni rizik. Zato sledeći put, pre nego što pripremite obrok, meso prvo nekoliko sati marinirajte, pa ga tek onda pecite.

 

 

(Kurir.rs / Foto:Shutterstock)

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...