icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

SRPSKI LEKARI SAVETUJU KAKO DA SE HRANITE ZA VREME PRAZNIKA: Evo šta će vam se desiti ako jedete SARMU, PEČENJE! Ovo je hrana za...
Foto: Profimedia

Preporuke Batuta

SRPSKI LEKARI SAVETUJU KAKO DA SE HRANITE ZA VREME PRAZNIKA: Evo šta će vam se desiti ako jedete SARMU, PEČENJE! Ovo je hrana za...

Doktor

Lekari Instituta za javno zdravlje Srbije "Dr Milan Jovanović Batut" savetuju izbegavanje prekomernog unosa hrane i pića koji može izazvati zdravstvene tegobe i umanjiti dobro praznično raspoloženje, navodi se u preporukama objavljenim na sajtu te ustanove.

 

Poseban oprez se savetuje građanima koji već imaju određene kardiovaskularne, želudačno-crevne ili metaboličke poremećaje.

 

Iz ''Batuta'' upozoravaju da obilni obroci i prekomeran unos masne, slane i slatke hrane mogu dovesti do naglog skoka krvnog pritiska, poremećaja regulacije šećerne bolesti, bolova u stomaku, mučnine, nadutosti i drugih poremećaja varenja.

foto: Profimedia

Preporuka je da praznična trpeza ne obiluje namirnicama kao što su mesne prerađevine, svinjsko i jagnjeće pečenje, salate i slani rolati sa velikom količinom majoneza, mlečni proizvodi sa visokim sadržajem mlečne masti i kolači sa velikom količinom margarina, belog šecera i brašna.

 

Umesto visokokalorične hrane savetuje se unos sveže salate od povrća i kuvano povrce bogato dijetnim vlaknima koje će, kako navode lekari, izazvati brži osećaj sitosti i smanjiti apetit.

 

U praznicnom meniju znacajno mesto treba da imaju salate od svežeg voca, voćni kolači i pite i kolači na bazi suvog i orašastog voća bez dodatka šecera.

 

Hleb, pogače, kiflice i proju treba pripremiti sa više integralnog, a manje belog pšenicnog brašna ili sa brašnom od heljde, spelte ili raži, a mogu se obogatiti i semenkama suncokreta, bundeve, susama i lana.

 

Iz ''Batuta'' poručuju da treba izbegavati prženu, pohovanu, preterano zacinjenu i ljutu hranu, kao i dosoljavanje hrane.

foto: Profimedia

Navodi se da treba voditi računa i o unosu tečnosti i izbegavati zaslađene sokove, bezalkoholne gazirane napitke i alkohol.

Lekari podsećaju da raspored prazničnih jela u tri glavna obroka i dve užine smanjuje opasnost od prejedanja.

 

Onima koji preteraju sa jelom i pićem, savetuje se da ishrana posle praznika bude bazirana na svežim, barenim, kuvanim namirnicama biljnog porekla, integralnim žitaricama i manjim količinama posnih mesa.

 

U preporukama ''Batuta'' navodi se da nezaslađeni biljni čajevi i fermentisani mlečni proizvodi sa niskim sadržajem mlecnih masti i probiotskim kulturama mogu ublažiti tegobe izazvane poremećenim varenjem.

 

Takođe, savetuje se više fizičke aktivnosti u prvim danima posle praznika kako preobilna i energetski bogata ishrana ne bi dovela do povećanja telesne težine.

 

One koji poste, lekari upozoravaju da prelazak na mrsnu hranu mora biti postepen i u prvim danima posle posta preporučuju "beli mrs" - mlad beli sir, jogurt ili kiselo mleko i posna mesa.

foto: Shutterstock

(Kurir.rs/Tanjug/Foto Profimedia)

 

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

 

(KURIR TV UŽIVO) Dr Kurir sa nutricionistom Majom Bošković o slavskoj trpezi i posledicama prejedanja!

 

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

 

KURIR SPORT: OVO JE PARTIZANOVA NEDELJA ODLUKE!

 

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...