Najnovije vesti

AUSTRIJSKI LIST PRESE O REŽIMSKOM UDARU NA AMG: Vlast blokirala račune Kuriru jer kritikuje Vučića!
Foto: Printscreen

Strana štampa o cenzuri u Srbiji

AUSTRIJSKI LIST PRESE O REŽIMSKOM UDARU NA AMG: Vlast blokirala račune Kuriru jer kritikuje Vučića!

Politika

Austrijska štampa piše o odnosu lista „Kurir“ i srpskih vlasti: „Visokotiražni Kurir je stalno kritikovao predsednika države Vučića. Sada je poreska uprava zamrzla bankovne račune izdavača – Aleksandar Rodić, šef preduzeća, govori o cenzuri“, piše novinar Tomas Rozer za austrijski dnevnik Prese, a prenosi Dojče vele.

 

U tekstu se navode Rodićeve reči prema kojima predsednik Aleksandar Vučić želi da uništi njegovo preduzeće „jer mi kao masovni medijum dajemo prostor i opoziciji i kritikujem Vučića“. Rodić je ukazao na odluku poreske uprave o blokiranju njegovih računa: „I institucije se zloupotrebljavaju u pohodu na nas, Cilj je da prestane štampanje Kurira“.

foto: Fonet, Maja Mojsovski Rašević

„I zaista“, piše dalje Prese, „sa slobodom štampe u eri bivšeg ministra informisanja Vučića stvari ne stoje dobro. Beograd je pokorio gotovo sve veće medije pretnjom da će im oduzeti frekvencije i reklame. Malobrojni mediji koji kritički pišu o vladi, kao što je list Danas, internet-portal Peščanik ili časopisi NIN i Vreme izloženi su otvorenim napadima, skupim tužbama zbog uvreda ili se od njih traže dodatne sume na ime poreza. Vladini mediji su posebno nepomirljivo okomili na Rodića.“

 

„Samo televizija Pink i Studio B su, kako on navodi, proteklih nedelja 50 sati programa posvetili napadima na njega kao na albanskog plaćenika, špijuna SAD ili državnog izdajnika. Pri tome su šef srpske vladajuće stranke SNS i šef najvećeg medijskog koncerna na Zapadnom Balkanu dugo bili partneri. Nakon što je 2012. SNS preuzela vlast, Rodićev Kurir je, zajedno sa Informerom i privatnom televizijom TV Pink, bio taj koji je orkestrirao prljave kampanje protiv kritičara vlade.“

 

U članku se navodi da je u novembru 2015. već došlo do prvog sloma – kada se Kurir u jednom svom naslovu izvinio Srbiji zbog toga što je, kao i 80 odsto medija u Srbiji, pod pritiskom i instrukcijama vlade učestvovao u projektu „ulepšavanja realnosti“. Posle toga je – u martu ove godine – Rodić Vučića, dok je ovaj bio u jeku predizborne kampanje, uvodio u redakciju Kurira. Ali sada se situacija ponovo preokrenula...

 POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

 

KURIR TV VESTI UŽIVO: Evo dokaza kako Vučić pokušava da ugasi Kurir i otme AMG

 

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...