icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

VUČIĆ NE KRIJE UTISKE SA ŽEŽELJEVOG MOSTA: Nisam ni sanjao kakvu lepoticu gradimo... Evo šta kaže i arhitekta
Foto: Tanjug/Zoran Žestić

Predsednik u novom sadu

VUČIĆ NE KRIJE UTISKE SA ŽEŽELJEVOG MOSTA: Nisam ni sanjao kakvu lepoticu gradimo... Evo šta kaže i arhitekta

Srbija

NOVI SAD - Nisam ni sanjao kakvu lepoticu gradimo, rekao je danas predsednik Srbije Aleksandar Vučić u obraćanju po otvaranju novog Žeželjevog mosta u Novom Sadu za kompletan saobraćaj.

"Nisam ni verovao da je to moguće. I zato hoću da se zahvalim našem gostu komesaru Hanu", rekao je Vučić obraćajući se evropskom komesaru Johanesu Hanu, koji je, zajedno sa srpskim predsednikom, otvorio most.

 

"Kada stanem ovde i pogledam ovaj predivni most, više nego ikada mi je jasno da se ceo posao svodi na građenje mostova. Mostovi su uvek tamo gde se ukrštaju ljudske potrebe. Oni su nam danas i te kako potrebni. Ka budućnosti, ka ciljevima, uspešnim i vrednim ljudima", rekao je Vučić.

 

Evo šta kaže arhitekta Bojović

Novi Žeželjev most je rađen prema evropskim standardima, kaže arhitekta Aleksandar Bojović, koji je predstavio novi most, njegove karakteristike, standardne po kojima je konstruisan, kao i negovu namenu.

 

"Železničko - drumski most u Novom Sadu je prema projektu prema kom se zahtevlo da most bude čelični i lučni, suprotno od onoga što se pominjalo u javnosti. U urbanističko - tehničkim uslovima nije se tražila nikakva sličnost sa starim mostom, a što javnost uglavnom ne zna. Most je rađen prema evropskim standardima i kao dodatak su tehnički uslovi nemačkih železnica, koje su među tri ili četiri u svetu i uslovi su veoma strogi", rekao je on.

1 / 25 Foto: Tanjug/Zoran Žestić

Most sadrži dva železnička koloseka, koji omogićavaju brzinu od 160 km na sat za putničke i 120 kilometara na sat za teretne vozove. "Naravno, vozovi će se kretati onoliko brzo koliko je dozvoljeno u tom delu puta", naglašava Bojović.

 

Dve drumske trake su rađene tako da obe imaju širinu od 3,5 metra i odgovaraju standardima brzine vozila od 80 do 100 km na sat, uz propisano ograničenje. Na kraju, tu su dve pešačke staze širine 2,5 metra. Most je čelične konstrukcije i nalazi se na pet stubova, od kojih je jedan preuzet sa  starog mosta. Dugačak je 474 metara, a 31,45 metara širok.

"Razmak između luka i zatege je oko 42 metra, otprilike kao zgrada od 14 spratova, znači, dosta su visoki lukovi", pojašnjava arhitekta. Pošto se u javnosti često pravi paralela između ovog novog i starog mosta, Bojović kaže da su oba izuzetna ostvarenja i da odgovaraju standardima svog vremena. "Upoređivati nešto što je nastalo 60 godina kasnije je besmisleno", dodao je on.

foto: Tanjug/Zoran Žestić

Cena konstrukcije, što je posebno karakteristično, još u napred je zadata, a Bojović kaže da je to praksa u svetu, a da je rezultat jeftiniji most. Most je u klasi železničih lučnih mostova sa zategom i ukrštenim vešaljkama i svetski je rekorder u rasponu sa 219 metara raspona. "Projektovan vek trajanja je 100 godina, međutim čelični mostovi su dugotrajniji i mogu da traju i 200 godina, naravno, ako se ne pojavi problem neke druge prirode", ističe Bojović.

 

Stari Žeželjev most je izgrađen 1961. godine, po projektu arhitekte Branka Žeželja. Zvanično ime je bilo Most bratstva i jedinstva i na njegovom otvaranju, zbog izraženih sumnji u bezbednost mosta, inženjer Žeželj se prilikom probe koja se sastojala od prelaska najtežeg teretnog voza preko mosta vozio čamcem ispod mosta kako bi svima pokazao kako veruje u svoje delo.

 

(Kurir.rs/Tanjug/Foto: Tanjug/Zoran Žestić)

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.